فدراسیون جهانی اعلام کرد؛

بررسی تکواندوکاران چهار وزن دوم مردان در مسابقات قهرمانی جهان 2019

با نزدیک شدن به رویداد بزرگ مسابقات قهرمانی جهان، فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار گزارشی به بررسی تکواندوکاران اوزان 74-، 80-، 87- و 87+ کیلوگرم مردان پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان که 25 تا 29 اردیبهشت ماه در "منچستر" انگلیس برگزار می شود، پذیرای هوگوپوشانی از سراسر جهان است.

فدراسیون جهانی بعد از انتشار اسامی شرکت کنندگان چهار وزن اول، به معرفی مختصر تکواندوکاران مطرح چهار وزن دوم (74-، 80-، 87- و 87+ کیلوگرم) پرداخته است که در ادامه می خوانید:

وزن 74- کیلوگرم:
در این وزن تشخیص اینکه چه کسی شانس برنده شدن دارد، کمی سخت به نظر می‌رسد چراکه "ماکسیم خراماتکوف" قهرمان مسابقات جهانی 2017 اکنون وزن خود را تغییر داده است.
برهمین اساس "نیکیتا رافالوئیچ" ازبکستانی که دو نقره مسابقات جهانی 2015 و 2017 را در کارنامه دارد اکنون صدرنشین رنک این وزن است. "احمد ابوغاش" اردنی نیز که گرگ بیابان لقب گرفته و قهرمان المپیک ریو 2016 است، در یک وزن بالاتر حضور پیدا کرده و رویای قهرمانی منچستر را در سر دارد.

"امیر محمد بخشی" از ایران که مدال قهرمانی نوجوانان جهان 2016 را در کارنامه دارد، اکنون در رده‌سنی بزرگسالان با هدف دوباره طلایی شدن، مهمان منچستر خواهد شد. "سیف ایسا" مصری، دارنده چند مدال گرندپری نیز یکی از مبارزان مطرح این وزن است. "بدر آچاب" از بلژیک و "دیمیتری آرتیخوف" هم امید زیادی برای قهرمانی دارند.

وزن 80- کیلوگرم:
این وزن در بازی‌های المپیک و در مسابقات جهانی از اوزانی است که به سختی می‌توان قهرمان و مدال آورش را پیش‌بینی‌کرد؛ شاید به این دلیل که همیشه مدعیان بسیاری در این وزن حضور دارند.

یکی از قهرمانان مطرح این وزن، "چیک سیسه" از ساحل عاج صدر نشین رنکینگ جهانی و دارنده مدال طلای المپیک 2016 است.

اگر رقیب اصلی "چیک" در فینال، "میلاد بیگی" از آذربایجان باشد، مبارزه بسیار جذابی با یکدیگر خواهند داشت. "میلاد بیگی" در رنکینگ رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده و سرعت عمل بسیار بالایی دارد. او در ضربات سر، بسیار تاکتیکی، خطرناک و قوی عمل می‌کند و حریف قدرتمندی برای چیک خواهد بود. نماینده ساحل عاج بسیار تهاجمی است و ضربات پای بسیار قوی دارد.

در این وزن تکواندوکاران دیگری به چشم می خورند که تشنه قهرمانی هستند؛ از جمله "آرون کوک" از مولداوی که یکی از مدعیان این وزن است. "ماکسیم خراماتکوف" روس، قهرمان جهان 2017 در وزن 74- کیلوگرم می‌تواند با حملات غیرقابل پیش‌بینی دیگر مدعیان این وزن را کنار بزند.

وزن 87- کیلوگرم:
"ولادیسلاو لارین" از روسیه، مطرح ترین هوگوپوش این وزن است. قدرت چشمگیر و سرعت عمل از مهارت‌های او در مبارزه به شمار می‌آید. وی از تکنیک‌های متنوعی بهره می‌برد و مدعی قهرمانی در این وزن است. در کارنامه افتخارات "لارین" چند مدال طلا و همچنین برنز 2015 و نقره 2017 جهان به چشم می‌خورد.

بسیاری از قهرمانان تکواندو معتقدند "ولادیسلاو لارین" حریف قدرتمندی برای همه است چراکه با ضربات سهمگین و متوالی رقبا را در هم می‌شکند و هوگوپوشان انگشت شماری هستند که می توانند مقابل او دوام بیاورند اما یکی از تکواندوکاران مطرحی که مبارزات جذابی را با او به نمایش گذاشت، "الکساندر باخمن" آلمانی است که در دوره پیش مسابقات جهانی او را شکست داد گرچه "لارین" در رقابت‌های قبل بسیار تاثیرگذارتر از "باخمن" ظاهر شده است.

وزن 87+ کیلوگرم:
سنگین ترین وزن در ورزش‌های رزمی، به ویژه در تکواندو، همیشه ذهن علاقه‌مندان را به خود مشغول می‌کند اما تعداد تکواندوکاران مطرح این وزن، کمتر از اوزان دیگر است.
بالاترین رنک جهانی در اختیار "کیو دون" کره ای، دارنده مدال برنز 2017 است که با حملات سریع و شکننده‌اش، می‌تواند چشم‌ها را به خود خیره کند. 

"عبدل ایسوفو" نایب قهرمان المپیک ریو 2016 و قهرمان جهان 2017 نیز از تکواندوکاران برجسته این وزن است.
"رادیک ایسائوف" از آذربایجان، قهرمان المپیک 2016، مبارز خطرناکی در این وزن به شمار می آید؛ هرچند که این اواخر، فعالیت چشمگیری نداشته است.

قهرمان دیگری که در این وزن می‌تواند خوش بدرخشد و مدال طلا را به گردن بیاویزد، "سجاد مردانی" هوگوپوش سنگین وزن خوش سابقه ایران است که مدال‌های فراوانی در کارنامه افتخاراتش دارد و تهدیدی جدی برای رقبای این وزن به شمار می‌آید. "ماهاما چو" از انگلیس دارنده نقره موجو، "دیمیتری شوکین" ازبکستانی و "آنتونیو اوبامه" از گابن نیز حریفان قدرتمندی در این وزن محسوب می‌شوند.

 

  • 11:43
  • 1398/02/12
  • 17322