کمرانی: تیم جوان اما با انگیزه‌ای داریم/ بچه‌ها به نام حریفان توجهی ندارند

سرمربی تیم‌ملی تکواندو زنان گفت: تکواندوکاران جوان اما با انگیزه‌ای را در اختیار داریم که بهترین‌های ایران هستند، بارها و بارها از فیلتر‌های انتخابی عبور کردند؛ امیدوارم با کمک خداوند در این رویداد بزرگ نتیجه‌ی خوبی کسب نماییم.

تیم‌ملی تکواندو زنان کشورمان تمرینات خود را برای حضور مسابقات قهرمانی جهان از دی‌ماه آغاز کرده و حالا تنها یک هفته تا این رویداد بزرگ فرصت در اختیار دارد. زنان هشتمین مرتبه است که در مسابقات جهانی حضور دارند و تنها کیمیا علیزاده طی این سال‌ها موفق شده در این بخش دو مدال نقره و برنز تاریخ تکواندو زنان ایران در این آوردگاه را به نام خود ثبت نماید.

دختران تکواندو در این دوره با ترکیبی 6 نفره به مصاف رقبایشان می‌روند که از میان آنها 3 تکواندوکار به تازگی وارد رده‌سنی بزرگسالان شده است اما مهرو کمرانی سرمربی جوان و با انگیزه کشورمان از آمادگی بچه‌ها برای حضور در این رویداد حرف می‌زند و معتقد است با خود باوری می‌توانند موفق عمل نمایند.

 

در ادامه گفت‌و‌گو سرمربی تیم‌ملی را با روابط عمومی فدراسیون تکواندو می‌خوانید:

 

- کسب مدال در بخش بانوان کمی سخت‌تر است

با توجه به اینکه بچه‌ها رنک بالایی ندارند و تنها ناهید کیانی جایگاه خوبی دارد، کسب مدال برای ما در این میدان بزرگ کمی‌سخت‌تر خواهد بود. این رقابت‌ها امتیاز بالایی دارد و می‌تواند تاثیر به سزایی برای کسب جواز حضور در بازی‌های المپیک داشته باشد.

 هدف‌گذاری ما کسب سهمیه بازی‌های المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای است اما همین امتیازی که بچه‌ها بدست می‌آورند باعث می‌شود در رقابت‌های قاره‌ای نیز به مراتب کار آسان‌تری داشته باشیم.

- هوگوپوشان بارها و بارها از فیلتر‌های انتخابی عبور کردند

نزدیک به 5 ماه است که تمرینات را به صورت منظم و فشرده پیگیری می‌نماییم؛ تکواندوکاران جوان اما با انگیزه‌ای را در اختیار داریم که بهترین‌های ایران هستند، بارها و بارها از فیلتر‌های انتخابی عبور کردند و اگر اکنون در ترکیب تیم قرار دارند تنها به دلیل تلاش، پشتکار و امید خودشان است؛ امیدوارم با کمک خداوند در این رویداد بزرگ بتوانیم نتیجه‌ای خوب کسب نماییم.

- اعتماد دو طرفه میان کادرفنی و تکواندوکاران شکل گرفته است

اردوی طولانی مدت را پشت سر گذاشتیم و بچه‌ها به اوج آمادگی خود نزدیک شده‌اند. 3 نماینده ایران در این رقابت‌ها 17 ساله هستند و البته در رده‌سنی بزرگسال کم تجربه اما توانمندی خود را در این مدت ثابت کرده‌اند. خدا را شکر اعتماد دو طرفه میان کادرفنی و تکواندوکاران شکل گرفته است و بچه‌ها در آرامش تمرینات خود را پیگیری می‌نمایند.

- بچه‌ها به نام حریفانشان توجهی ندارند

تیم انگلیس از امتیاز میزبانی برخوردار است و بدون شک آنها با تمام توان به دنبال کسب مدال و سکو هستند، کره‌جنوبی و چین نیز تکواندوکاران خوب و با تجربه‌ای را در اختیار دارد اما هوگوپوشان ما نیز انگیزه بالایی دارند و به نام حریفانشان توجهی ندارند و باجنگندگی و روحیه بسیار بالا در تمرینات حضور پیدا می‌کنند.

بچه‌ها فعل خواستن را به خوبی صرف کرده‌اند و به دنبال این امر هستند تا با برطرف کردن نقاط ضعف خود با تمام توان در این رویداد شرکت نمایند.

- سعی کردیم تکواندوکاران دیگر کشورها را آنالیز نماییم

پیش‌‌بینی رقابت‌ها بسیار سخت است اما ما سعی کردیم در این مدت تکواندوکاران حاضر در این رقابت‌ها را آنالیز نماییم. همچنین در کنار تیم، متخصص روانشناس حضور داشت و علاوه بر ارتباط صمیمانه با بچه‌ها به من نیز کمک بسیاری کرد.

- ملی پوشان شایستگی کسب مدال طلا را دارند

در بخش بانوان تاکنون تنها دو مدال نقره و برنز توسط کیمیا علیزاده کسب شده است، نمی‌توانم حدس بزنم که در این دوره چه مدالی کسب می‌شود اما اگر دختران تکواندو صد در صد توانایی خود را به نمایش بگذارند شایستگی کسب مدال طلا را دارند و این مهم دور از دسترس نیست.

مهلا مومن زاده تاکنون سه مدال طلا در رده‌سنی نونهالان کسب کرده اما در رده نوجوانان کمی بدشانسی آورده و معتقدم برازنده کسب مدال بوده است. مهلا بازیکن کاملا تکنیکی، غیرقابل پیش‌بینی، خوش فکر و جنگنده است و در میدان مبارزه از هر دو پا استفاده می‌کند؛ با تغییراتی که از نظر روحی داشته به خود باوری لازم رسیده و فکر می کنم در این وزن شانس بدست آوردن مدال داریم.

ناهید کیانی کارنامه مشخصی دارد و در هر مسابقه ای شرکت کرده، دست پر برگشته اما هیچ وقت نتیجه‌ای که لایق آن بوده را کسب نکرده است. ناهید میدان‌های بزرگ زیادی دیده و در دوره گذشته در یک قدمی بدست آوردن مدال از رسیدن به سکوی جهانی بازماند. او اکنون در میدان مبارزه از هر دو پای خود استفاده می‌کند و از نظرفنی مشکلی ندارد؛ همه این فاکتورها به او کمک می‌کند تا بتواند موفق عمل نماید.

پریسا جوادی هوگوپوش جنگنده، غیرقابل پیش‌بینی و سرعتی است و از تکنیک‌هایی که دارد به بهترین شکل استفاده می‌کند. پریسا با کادرفنی هماهنگ است و در میدان به خوبی گوشزدهای کادرفنی را اجرا می‌نماید.

یلدا ولی‌نژاد در المپیک جوانان توانست عنوان قهرمانی را کسب نماید و همین امر باعث شد تا خود را باور کند. یلدا بازیکنی است که تا آخرین لحظه در میدان مبارزه می‌جنگند و روحیه خستگی ناپذیرش واقعا قابل ستایش است.

کیمیا همتی بازیکن بدون حاشیه و متمرکز تیم است و از نظر اخلاقی واقعا نمونه است؛ او از نظر فنی خیلی پیشرفت کرده، نقاط ضعفش برطرف شده و بدون شک خودش در این تغییرات نقش به سزایی داشته است.

اکرم خدابنده سومین حضور در مسابقات جهانی را تجربه می‌کند اما در این دوره وزن خود را تغییر داده است. اکرم با تمرکز بالا تمرینات را پیگیری می‌کند و در این مدت خیلی تغییر کرده است؛ واقعا از خدا می‌خواهم مزد زحماتش را بگیرد. کاپیتان با اخلاق تیم با تمامی بچه‌ها ارتباط خوبی گرفته است و همواره سعی کرده کنار آنها باشد.

- حرف پایانی

5 ماه تمام با هم زندگی کردیم و تیم منسجم و همدلی هستیم؛ از مردم و خانواده بزرگ تکواندو می‌خواهم تیم جوان ما را حمایت کرده و دعای خیرشان بدرقه راه ما باشد. امیدوارم بتوانیم حمایت‌هایشان را با نتیجه‌ای خوب جبران نماییم.

  • 13:17
  • 1398/02/16
  • 18933