استفاده از دوربین‌های چهار بُعدی در مسابقات قهرمانی جهان 2019

با نزدیک شدن به بزرگ‌ترین رویداد جهانی تکواندو در "منچستر" ، سایت فدراسیون جهانی مهم‌ترین برنامه‌های کمیته برگزاری مسابقات را منتشر کرده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 25 تا 29 اردیبهشت‌ماه به میزبانی "منچستر" انگلیس برگزار می‌شود. در این دوره از رقابت‌ها  از دوربین‌های مجهز و پیشرفته ۳۶۰ درجه (تصویربرداری چهار بعدی) استفاده خواهد شد.

انگلیس برای نخستین‌بار است که میزبانی این رقابت ها را برعهده دارد. مسابقات با حضور 975 هوگوپوش از 150 کشور در سالن‌ "آرنا" منچستر و بر روی 7 شیاپ‌چانگ پیگیری می‌شود. همچنین در این دوره تیم پناهندگان با پرچم فدراسیون جهانی تکواندو و با ترکیب کامل 16 نفره (8 زن و 8 مرد) حضور پیدا می‌کنند.

این رویداد فرصت خوبی برای رسیدن به المپیک2020 - توکیو به حساب می‌آید و چشم اندازی برای دوستداران و طرفداران تکواندو است تا آماده بازی‌های المپیک شوند.

رییس کمیته بین المللی المپیک مهمان ویژه رقابت‌های جهانی تکواندو

توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک ((IOC که در دوره گذشته مسابقات جهانی حضور داشت در این دوره نیز مهمان ویژه رقابت‌ها خواهد بود. مهمانان دیگری نیز از کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون‌های بین‌المللی در مراسم افتتاحیه شرکت خواهند کرد.

استفاده از دوربین‌های ۳۶۰ درجه در مسابقات

با اعلام کمیته برگزاری در این رقابت‌ها نیز برای نخستین بار همانند مسابقات قهرمانی گرنداِسلم 2017 از دوربین‌های مجهز و پیشرفته ۳۶۰ درجه (تصویربرداری چهار بعدی) استفاده می‌شود و مبارزات مرحله نیمه‌نهایی و فینال با این دوربین‌ها تصویربرداری می‌شود.

دوربین‌ها در تمام زوایای شیاپ‌چانگ نصب شده‌اند تا با یک اسکن 360 درجه از تکنیک‌های جذاب هوگوپوشان، جلوه‌های بصری را برای تماشاچیان این رویداد به نمایش بگذارد. استفاده از این دوربین‌های چهار بُعدی در برنامه بازی‌های المپیک نیز قرار گرفته است.

حضور تیم پناهندگان در آوردگاه جهانی

حضور تیمی با نام "تیم پناهندگان" در مسابقات جهانی از سیاست‌های فکری و مثبت فدراسیون جهانی تکواندو و نشان دهنده متعهد بودن این فدراسیون به مقام والای انسانی در سراسر جهان است که به ورزشکاران پناهنده نیز مجوز حضور در رقابت‌ها را می‌دهد؛ این فرصت برای تمام تکواندوکاران پناهنده دنیا الهام بخش و امیدوارکننده است.

برگزاری کنفرانس و شورای فدراسیون جهانی تکواندو

همچنین نشست‌ها و فعالیت‌هایی نیز پیش از مسابقات قهرمانی جهان برگزار خواهد شد. روز یکشنبه - 22 اردیبهشت‌ماه، کنفرانس یک روزه ای با حضور "چانگ وان چو" رییس فدراسیون جهانی تکواندو و "کلود مارشال" مسئول هماهنگی ورزشی پناهندگان سازمان ملل برگزار می شود که در آن توسعه اجتماعی ورزش و ایمنی در ورزش مورد بررسی قرار می گیرد.

23 اردیبهشت‌ماه نشست شورای فدراسیون جهانی تکواندو و 24 اردیبهشت ماه نیز مجمع عمومی فدراسیون جهانی برگزار می شود.

مراسم انتخابات کمیته ورزشکاران تکواندو جهانی نیز از برنامه‌های این روزها است و در آن 11 کاندیدا برای کسب چهار کرسی با یکدیگر به رقابت می پردازند؛ نتایج انتخابات در انتهای مراسم اعلام خواهد شد.

دکتر چو، رییس فدراسیون جهانی معتقد است: مسابقات قهرمانی جهان، با توجه به تعداد ورزشکاران و کشورهای شرکت کننده، بزرگ‌ترین رویداد در دنیای تکواندو است و منچستر می‌تواند این فرصت بی نظیر را در تاریخ خود به ثبت برساند و به عنوان یکی از میراث داران بزرگ، نام خود را ماندگار کند.

  • 11:20
  • 1398/02/18
  • 19458