خدابنده: برای بهترین بودن در میدان جهانی حضور پیدا می‌کنم/ روز مسابقات با تمام وجود می‌جنگم

کاپیتان تیم‌ملی تکواندو زنان گفت: در حال حاضر تنها دغدغه اکرم خدابنده کسب آمادگی لازم و جنگیدن در روز مسابقه است؛ باقی موارد با خداست و به این موضوع ایمان دارم که تا خدا نخواهد هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ مطمئن باشید همه تلاشم را می‌کنم و امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

اکرم خدابنده تکواندوکار وزن 73- کیلوگرم کشورمان برای سومین بار است که حضور در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه می‌کند، با این تفاوت که در این دوره در یک وزن پایین‌تر مبارزه خواهد کرد. اکرم حالا تنها دغدغه خود را آمادگی کامل و جنگیدن در میدان مبارزه می‌داند. وی در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: بعد از مسابقات انتخابی، رقابت‌های بین‌المللی کیش و اردوی صربستان در نهایت ترکیب تیم مشخص شد؛ خدا را شکر من نیز توانستنم نظر کادرفنی را جلب کرده و نماینده ایران در این رویداد بزرگ باشم.

وی افزود: تمرینات فشرده و سنگینی را در برنامه داشتیم اما خدا را شکر تمامی اعضای تیم به آمادگی لازم رسیده‌اند.

کاپیتان تیم‌ملی اینطور ادامه داد: در حال حاضر تنها دغدغه اکرم خدابنده کسب آمادگی لازم و جنگیدن در روز مسابقه است؛ باقی موارد با خداست و به این موضوع ایمان دارم که تا خدا نخواهد هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ مطمئن باشید همه تلاشم را می‌کنم و امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

خدابنده با اشاره به تغییر وزن خود گفت: این موضوع برای همه جالب بود؛ من بعد از مدتی طولانی که از اردو دور بودم خود را ثابت کردم، با نگاهی به حریفان و نظر مثبت کادرفنی به این نتیجه رسیدم که در وزن 73- کیلوگرم حضور پیدا کنم چراکه فکر می‌کنم می‌توانم موفق‌تر باشم.

وی تصریح کرد: در مسابقات تدارکاتی که در صربستان با قهرمان این کشور انجام دادم توانستم او را شکست بدهم که این موضوع امید، انگیزه و اعتماد به نفس من را دو چندان کرد. حس می‌کنم در این دوره شرایطم نسبت به قبل متفاوت است و از تمام وجود مایه می‌گذارم.

کاپیتان با اخلاق تیم‌ملی تکواندو گفت: اکرم خدابنده برای سومین مرتبه در مسابقات جهانی حضور پیدا می‌کند؛ من خود را محاکمه نمی‌کنم که دچار استرس شوم اما در این دوره برای بهترین بودن به مصاف رقبایم می‌روم. دو جای خالی مدال جهان و المپیک را در کارنامه دارم، امیدوارم بتوانم به هدفم برسم.

خدابنده اینطور ادامه داد: همه حریفان خوب خود را آنالیز کرده و مبارزاتشان را دیدم. صربستان، کره‌جنوبی، چین، آمریکا، انگلیس و مکزیک رقیبان سرسخت من هستند اما من هم دست خالی نیستم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تجربه‌های خود را در اختیار هوگوپوشان جوان قرار می‌دهد؟ گفت: من به این موضوع ایمان دارم که عمر قهرمانی به پایان می‌رسد و تنها شاخصه‌ای که از یک ورزشکار باقی می‌ماند حسی است که به دیگران منتقل می‌کند. من با تمام وجود سعی کردم با آنها دوست باشم، آرامشی که دارم را به بچه‌ها منتقل نمایم و تجربیات خود را در اختیارشان قرار دهم.

نماینده وزن 73- کیلوگرم تکواندو کشومان افزود: به هوگوپوشان جوان یادآور شدم در این رده‌سنی هیچ چیز تغییر نکرده و می‌توانند همان‌قدر پر قدرت در رده‌سنی بزرگسال حضور داشته باشند.امیدوارم به بچه‌ها کمک کرده و نقطه مثبتی در تیم بوده باشم.

وی در پایان گفت: خدا را شکر دوباره توانستم توانایی‌های خود را ثابت کرده و نظر کادرفنی را جلب نمایم. با امید تمرینات را ادامه می‌دهم و مطمئنم که می‌توانیم بهترین‌ها را کسب نماییم. از مردم و جامعه بزرگ تکواندو می‌خواهم انرژی‌های مثبت خود را بدرقه راه ما کنند.

  • 14:09
  • 1398/02/18
  • 17749