در پایان رقابت‌های دومین روز از بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر؛

کسب مدال نقره مومن‌زاده در آوردگاه جهانی/ هادی‌پور بر سکوی سوم جهان ایستاد

در پایان رقابت‌های روز دوم از مسابقات قهرمانی جهان مومن‌زاده موفق شد دومین مدال نقره جهانی تاریخ تکواندو بانوان را کسب نماید و هاد‌ی‌پور نیز که به دلیل کارشکنی میزبان روز گذشته به منچستر رسید به مدال ارزشمند برنز دست یافت؛ فردا و در سومین روز بخشی، کیانی و جوادی نمایندگان کشورمان هستند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 از روز گذشته (چهارشنبه – 25 اردیبهشت‌ماه) با حضور 975 تکواندوکار از 150 کشور به میزبانی "منچستر" انگلیس آغاز و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

امروز (پنجشنبه - 26 اردیبهشت‌ماه) و در روز دوم این رقابت‌ها، تکواندوکاران اوزان 54- و 68- کیلوگرم مردان و 73+ کیلوگرم زنان بر روی شیاپ‌چانگ رفتند.

آرمین هادی‌پور تکواندوکار باغیرت کشورمان که به دلیل کارشکنی کشور میزبان در صدور روادید روز گذشته به منچستر رسید توانست بر سکوی سومی جهان بایستد. نماینده وزن اولی تکواندو کشورمان پس از یک‌دور استراحت، در اولین دیدار «ماهامادو آمادو» از نیجر را 20 بر 9 شکست داد و راهی مرحله بعد شد؛ در ادامه به مصاف « وادیم دیمیترو» از مولداوی رفت و با اختلافی 20 امتیازی (24 بر یک) او را از پیش رو برداشت. آرمین در سومین گام «رامنارونگ ساوکویهاری» تایلندی را برای دومین بار در مسابقات جهانی و با نتیجه 26 بر 6 (اختلاف امتیاز 20 - پایان راند قبل از زمان قانونی) شکست داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله برابر «گئورگی پوپوف» از روسیه قهرمان بازی‌های المپیک جوانان 2018 قرار گرفت و نتیجه را 20 بر 14 واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

میرهاشم حسینی هوگوپوش پرافتخار ایران در وزن 68- کیلوگرم نیز نماینده ایران در این روز بود که با ادامه کارشکنی سفارت انگلیس در صدور روادید حضور در این رویداد مهم را از دست داد.

مهلا مومن‌زاده دختر 17 ساله تکواندوی کشورمان نیز در مرحله فینال با «جای یونگ سیم» از کره‌جنوبی قهرمان جهان 2017 و دارنده 4 مدال برنز گرندپری مبارزه کرد و با واگذاری نتیجه (11 بر 6) توانست دومین مدال نقره جهانی تاریخ تکواندو بانوان را به نام خود ثبت نماید.

بر اساس برنامه اعلامی فردا و در سومین روز این رقابت‌ها مبارزات اوزان 74- کیلوگرم مردان و 49- و 57- کیلوگرم زنان پیگیری می‌شود که امیرمحمد بخشی، ناهید کیانی و پریسا جوادی به عنوان نمایندگان این روز هستد.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق و وحید عبداللهی به عنوان مربیان به مصاف رقبا می‌رود؛ در بخش زنان نیز مهرو کمرانی سرمربی و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی مربیان تیم هستند.

گفتنی است؛ این رقابت‌های 12G است که به نفر اول 120 امتیاز، نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

  • 23:55
  • 1398/02/26
  • 14072