رییس هیات تکواندو قزوین؛

زاهدپور: فشار روانی، مانع قدرت نمایی تکواندوکاران کشورمان در مسابقات جهانی شد

رییس هیات تکواندو قزوین گفت: تیم ملی ایران با برنامه ریزی دقیق و تمرینات منظم آماده حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان شده بود اما کارشکنی کشور میزبان و فشار روانی، مانع قدرت نمایی تکواندوکاران کشورمان شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، ایرج زاهدپور رییس هیات تکواندو استان قزوین در خصوص نتایج کسب شده تیم‌ملی تکواندو در مسابقات جهانی گفت: رقابت‌های قهرمانی جهان بعد از بازی‌های المپیک از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی است؛ تیم ملی ایران با برنامه‌ریزی دقیق و تمرینات منظم زیر نظر عسکری سرمربی توانمند آماده حضور در مسابقات قهرمانی جهان شده بود اما کارشکنی کشور میزبان و فشار روانی، مانع قدرت نمایی تکواندوکاران کشورمان شد.

زاهدپور افزود: عسکری یکی از بهترین مربی‌های ایران و جهان است اما وقتی هوگوپوشی که بالاترین شانس کسب مدال را دارد ۳ ساعت قبل از آغاز مبارزات وزن کشی می‌کند و یا تکواندوکاری که یکی از بخت‌های مدال طلای جهان بوده ویزا دریافت نمی‌کند، چه کاری از دست سرمربی یا فدراسیون بر می‌آید؟ فدراسیون تکواندو و کادر فنی تمام تلاش‌های خود را برای کسبت بهترین نتیجه در این رویداد به کار گرفته بودند.

وی در ادامه گفت: عسکری تنها مربی بود که با شایسته سالاری، جوان گرایی و انجام انتخابی عدالت محور بهترین و شایسته‌ترین نفرات را راهی منچستر کرد و یک تیم جوان ساخت تا سالیان سال در میان برترین‌های تکواندو جهان باشند پس در قضاوت این تیم نباید عجله کرد.

رییس هیات تکواندو قزوین خاطر نشان کرد: مهلا مومن زاده با کسب مدال نقره جهان به عنوان جوان‌ترین مدال آور این رقابت‌ها خوش درخشید. او در گذشته نیز در رده‌سنی نونهالان و نوجوانان توانایی‌هایش را به رخ حریفان کشیده بود که این نشان از پیشرفت تکواندو بانوان است.

وی در پایان گفت: مسابقات جهانی همواره یکی از میادین سخت برای قهرمانان است. فدراسیون تکواندو و کادر فنی تیم‌های ملی از هیچ تلاشی برای کسب بهترین نتیجه دریغ نکردند اما عوامل خارجی نتایج را برهم زد. امیدوارم با حمایت همه جانبه دلسوزان تکواندو و برنامه ریزی مدون بهترین‌ها برای تکواندو کشورمان رقم بخورد.

  • 11:19
  • 1398/03/05
  • 26218