پس از رقابت های قهرمانی جهان 2019؛

"رم" اولین گام 40 امتیازی هوگوپوشان در مسیر المپیک 2020

مرحله نخست مسابقات گرندپری در سال 2019 از 17 خردادماه به مدت 3 روز و در "رم" ایتالیا برگزار می‌شود و اولین گام 40 امتیازی هوگوپوشان جهان برای کسب سهمیه المپیک 2020 برداشته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مرحله نخست مسابقات گرندپری در سال 2019 از روز جمعه – 17 خردادماه در "رم" ایتالیا آغاز می‌شود و به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

این رقابت‌ها با حضور 32 تکواندوکار برتر جهان در 4 وزن المپیکی مردان و زنان پیگیری می‌شود. با توجه به 40 امتیازی که برای این رویداد در نظر گرفته شده از اهمیت بالایی برای هوگوپوشان برخوردار است چراکه تورنمنتی با این امتیاز در نظر گرفته نشده  و بالاترین امتیاز برای تورنمنت‌ها 20 است.

برهمین اساس امتیازاتی که  از طریق مسابقات گرندپری به تکواندوکاران تعلق می‌گیرد در سال قبل از بازی‌های المپیک 2020 بسیار مهم و حائز اهمیت است و هوگوپوشان می‌توانند با به نمایش گذاشتن توانایی‌های خود گام بزرگی در ارتقاء رنکینگ المپیکی خود و قرارگرفتن در میان 5 تکواندوکار برتر بردارند.

این رویداد برای تکواندوکاران کشورمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه تیم‌ملی تکواندو با تمام توان، خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 120 امتیازی آماده کرده بود اما با کارشکنی میزبان عملکرد ملی‌پوشان تحت تاثیر قرار گرفت و دو نفر از آنها نیز حضور در این رویداد بزرگ را از دست دادند.

حالا که این شرایط ناخواسته بر تکواندوکاران کشورمان تحمیل شد آنها عزم شان را جزم کرد‌ه‌اند که خود را برای حضوری پرقدرت در رقابت‌های گرندپری آماده کرده و امتیازات از دست رفته جهانی را تا حدودی جبران نمایند.

آرمین هادی پور در وزن 58- کیلوگرم، میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن 68- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم نفرات اعزامی تیم ایران به این رویداد هستند.

آرمین هادی‌پور در مسابقات جهانی با وجود اینکه روز قبل از رقابت‌ها به محل برگزاری رسید و در همان‌روز مبارزات نیز وزن‌کشی انجام داد اما غیرتمندانه جنگید و بر سکوی سوم جهان ایستاد. آرمین 43/20 امتیاز در این رویداد کسب کرد و می‌تواند در رنکینگ ماه جدید در رده سوم قرار بگیرد و در صورت مدال آوری در گرندپری نیز می‌توانیم شاهد ارتقاء بیشتر وی در رنکینگ باشیم.

میرهاشم حسینی نیز که به دلیل عدم صدور ویزا در مسابقات جهانی امتیاز این رویداد را از دست داد حالا با عزمی راسخ برای جنگ با حریفانش می‌رود تا نشان دهد که می‌تواند نبود خود را در میدان قهرمانی جهان جبران نماید. میرهاشم اکنون با 222/24 امتیاز در جایگاه دهم رنک است و فاصله‌ای برای قرار گرفتن در میان 5 نفر برتر رنگینک ندارد.

سروش احمدی در مسابقات قهرمانی جهان توانست به فینال راه پیدا کند و با کسب مدال نقره و تصاحب 72 امتیاز قطعا می‌تواند صعود قابل توجهی در رنکینگ داشته باشد.

سجاد مردانی نماینده سنگین وزن کشورمان نیز در فاصله دو روز باقی‌مانده به آغاز مسابقات جهانی به این میدان رسید و موفق به تصاحب مدال نشد اما اکنون در رده هشتم رنک قرار دارد و می‌تواند با کسب امتیازات گرندپری در میان 5 نفر برتر رنکینگ قرار بگیرد.

ملی‌پوشان تکواندو پس از مسابقات جهانی حالا خود را برای حضور در گرندپری آماده می‌کنند و تلاش خود را برای بهره‌گیری کامل این امتیازات به کار گرفته‌اند.

هدایت این تیم برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق و وحید عبداللهی به عنوان مربی است.

گفتنی است؛ این رقابت ها 4 G می باشد و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک و همچنین پنج، سه و هزار دلار جایزه نقدی تعلق می گیرد.

  • 14:10
  • 1398/03/08
  • 26320