درسی که «میرهاشم» به منتقدان داد

جوان شایسته تکواندوی ایران با کسب مدال رقابت های جایزه بزرگ ایتالیا جواب قاطعی به منتقدانی داد که غیبت او در مسابقات جهانی منچستر را چندان در جایگاه تیم کشورمان تاثیرگذار نمی دانستند.

نخستین مرحله رقابت های جایزه بزرگ تکواندو در سال 2019 میلادی در حالی با حضور نفرات برتر جهان در شهر رُم برگزار شد که «میرهاشم حسینی» با عبور از تمامی حریفان ریز و درشت خود به فینال وزن منهای 68 کیلوگرم رسید.

جوان خوش تکنیک ایران در فینال «دای هون لی» مرد پرافتخار کره ای و رقیب اصلی خود را نیز با شکست از شیاپچانگ بدرقه کرد تا انتقام شکست های قبلی را از او بگیرد.
میرهاشم که با رفتار آماتور انگلیسی ها از حضور در مسابقات قهرمانی جهان بازماند به خوبی اثبات کرد که شایسته کسب مدال طلای آوردگاه جهانی بود، اما سیاست ناپسند میزبان سبب شد تا او از حضور در این رقابت ها بازماند.

در حالی که در صورت حضور میرهاشم در مسابقات قهرمانی جهان و کسب مدال طلا، تیم ایران همچون ادوار گذشته روی سکو قرار می گرفت و انتقادها به تعریف و تمجید تبدیل می شد.
او به خوبی حقانیت خود و تکواندوی ایران را به منتقدانی که همواره در انتظار ناکامی تیم ملی هستند تا درپی منافع شخصی باشند را داد.
میرهاشم ثابت کرد که می توانست بزرگترین تاثیر را در نتایج تیم ایران و در نهایت جایگاه تیم کشورمان در جدول رده بندی نهایی داشته باشد.
حال آنهایی که مدعی بودند در صورت اعزام میرهاشم نیز جایگاه تیم ایران چندان تغییر نمی کرد باید کمی اندیشه کنند تا دریابند در این مقطع حساس، حمایت از تیم ملی کشورمان بسیار مهمتر از منافع شخصی است، چراکه موفقیت در المپیک 2020 می تواند موفقیتی بزرگ برای جامعه تکواندو و در نهایت ورزش کشورمان باشد.

امیر میرزاییان

کارشناس رشته های رزمی

  • 18:22
  • 1398/03/18
  • 67575