رییس هیات تکواندو استان کرمانشاه؛

همتی: می‌بایست منصفانه نتیجه تیم‌ملی را مورد بررسی قرار داد

رییس هیات تکواندو کرمانشاه گفت: در آوردگاه جهانی منچستر نتیجه مطلوب جامعه تکواندو محقق نشد و این موضوع همه‌ی دلسوزان تکواندو را نگران کرد اما می‌بایست با دید منصفانه نتیجه تیم‌ملی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندومهدی همتی رییس هیات تکواندو استان کرمانشاه در گفتگو با سایت هیات گفت: سیدمحمد پولادگر رییس اخلاق مدار فدراسیون تکواندو در مدت زمان مسئولیت خود افتخارات بی نظیری را برای ورزش ایران به ارمغان آورده است؛ حضور بر روی سکوی قهرمانی در تمامی رده های سنی، افتخارات بی بدیل در المپیک که بالاترین آوردگاه ورزشی می‌باشد از نمونه های بارز این مدیریت درخشان است؛ قطعا هنگامی که مجموعه‌ای مورد نقد قرار می‌گیرد و انتظار می رود که ابعاد مختلف مجموعه بررسی شود.

وی در ادامه با اشاره به نتیجه مسابقات قهرمانی جهان 2019 گفت: در آوردگاه جهانی منچستر نتیجه مطلوب جامعه تکواندو محقق نشد و این موضوع همه‌ی دلسوزان تکواندو را نگران کرد اما می‌بایست با دید منصفانه نتیجه تیم‌ملی را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: هنگامی که تیم‌ملی تکواندو طی چند مرحله به مسابقات بزرگ جهانی اعزام و حضور 2 تکواندوکار خود را در این میدان از دست داد قطعا نباید انتظارعملکرد ۱۰۰ درصدی و به  نمایش گذاشتن توان حداکثری ورزشکاران را داشت. هوگوپوشی که روز وزن کشی مسابقه می‌رسد و تکواندوکاری که دو روز قبل از مسابقه هنوز در ایران به سر می‌برد و بازیکنانی که در کنار سایر هم تیمی‌های خود ماه‌ها به تمرین و تلاش پرداختند اما از حضور در مسابقات جاماندند تیم ملی ایران را تشکیل دادند و این یعنی شرایط غیر قابل پیش بینی برای تیم به وجود آمد، پس نمی‌توان از این تیم انتظار نتیجه را داشت.

رییس هیات تکواندو کرمانشاه تصریح کرد: سوال اینجاست که چگونه منتقدان به‌ راحتی به خود اجازه می‌دهند که میرهاشم حسینی وعرفان ناظمی را که از سفر بازماندند مورد نقد قرار دهند؟ اما نمی‌توانند حضور سروش احمدی را در فینال آوردگاه جهانی یا درخشش مهلا مومن زاده نوجوان ۱۷ ساله را در اولین حضور خود در رده سنی بزرگسالان و فینالیست شدن درآن را ببینند. آنچه که در حال حاضر مورد توجه باید قرار بگیرد حمایت صد در صدی از فرزندان غیور ایران زمین می‌باشد.

همتی خاطرنشان کرد: وظیفه مسئولان فدراسیون فراهم کردن شرایط و امکانات تمرینی مناسب برای تیم‌های ملی است که آن هم به صورت مطلوب مهیا شد. در شرایط اقتصادی کنونی کشورمان فدراسیون تکواندو با مدیریت منابع مالی تلاش خود را در راستای ارائه خدمات مطلوب به ملی پوشان می‌کند. اینکه عدم صدور روادید اعضای تیم ملی را ناشی از کم کاری فدراسیون تکواندو دانست صحبت بسیار غیرکارشناسی است؛ فدراسیونی که در طول سال بارها تیم های مختلف خود را در رده‌های سنی به مسابقات بین المللی، آسیایی و جهانی اعزام می کند یقیناً از روند صدور روادید به خوبی آگاه است.

وی اینطور ادامه داد: بدون شک  کارشکنی کشور میزبان حاصل تلاش مربیان و بازیکنان و هزینه‌های بسیاری که فدراسیون برای آماده سازی تیم های ملی تیم ملی متحمل شده بود را به راحتی از بین برد. فدراسیون‌ تکواندو یکی از شفاف ترین و عدالت‌مندترین سیستم‌های مدیریتی را در حال حاضر در ورزش کشور در پیش گرفته است و حداقل در بیش از ۲۰ استان کشور قهرمانان آسیا و جهان در یکی از رده‌های سنی وجود دارد. شفافیت در کلیه فعالیت‌های فنی و مالی تکواندو با توجه به وجود بانک اطلاعات جامع یکی از نمونه‌های بارز مدیریت قوی در فدراسیون می باشد.

رییس هیات تکواندو استان افزود: تخریب تکواندو در فضای مجازی دست آوردی  غیر ازآسیب رساندن به تکواندو به بار نمی آورد درحال حاضر می‌بایست تمام جامعه تکواندو دست در دست یکدیگر در راستای تکرار موفقیت های گذشته گام بردارند. هنگامی که منتقدان بدون دیدگاه فنی و از روی کینه ورزی نظرات خود را در مورد عملکرد تیم ملی و نفراتی که به دلیل عدم صدور روادید در مسابقات جهانی حضور نیافتند اعلام می‌کنند بایستی آینده را هم مد نظر داشتند. میرهاشم حسینی با اقتدار با شکست قهرمانان المپیک و جهان به مدال طلای گرندپری رم دست یافت، اکنون باید به شایستگی جوان  ملی‌پوش که از همراهی تیم ملی در مسابقات جهانی منچستر جا ماند، ایمان بیاورند و عملکرد کادر فنی را در انتخاب بازیکنان که تماماً بر پایه عدالت و شایسته سالاری بود تحسین کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم که کلیه دلسوزان واقعی تکواندو از روی حسن نیت و در کمال انصاف انتقادات خود را با راهکار به مسئولین ارائه دهند و در مدت باقی‌مانده تا المپیک، جوانان شایسته ایران بتوانند در راستای اعتلا نام کشورمان از تمامی پتانسیل‌های خود بهره ببرند.

  • 15:54
  • 1398/03/21
  • 13072