مراسم روز فرهنگ پهلوانی و روز المپیک برگزار شد/تکواندو برترین فدراسیون مروج فرهنگ پهلوانی

مراسم باشکوه روز ملی فرهنگ پهلوانی و روز جهانی المپیک با حضور ملی پوشان تکواندو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو؛ مراسم باشکوه روز ملی فرهنگ پهلوانی (17 شوال) و روز جهانی المپیک(23ژوئن) با حضور ملی پوشان تکواندو برگزار شد.

این رویداد فرهنگی به ابتکار فدراسیون تکواندو و با حضور اعضای تیم های ملی و کادر فنی دختران و پسران در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان با نمایش آیین های پهلوانی ایران (ثبت میراث معنوی یونسکو) در زورخانه شهید اژدری جماران صورت گرفت.

دکتر سیدنصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک 2020 - توکیو، سیدمحمد‌پولادگر رییس فدراسیون تکواندو ، مسعود امینی دبیرفدراسیون و فرهاد طلوع کیان(رییس انجمن حامیان فرهنگ و مرام پهلوانی) در سخنانی به آموزش مضامین فرهنگ پهلوانی و نهضت المپیزم با هدف تقویت عرق ملی و هویت ایرانی اعضای تیم های ملی پرداختند.

در ادامه نیز گواهی حضور در این برنامه فرهنگی و تقدیر از کلیه شرکت کنندگان به امضای مشترک دکتر صالحی امیری (رییس کمیته ملی المپیک) و توماس باخ (رییس بین المللی کمیته المپیک) به حاضران اعطا گردید.

در بخش دیگر این برنامه، آذرنوش رییس سازمان بسیج ورزشکاران و میرجلیلی رییس تربیت بدنی بسیج با ارائه نقدیرنامه با امضای مشترک به مناسبت 17شوال (روز قشر بسیج) از اهتمام ویژه فدراسیون تکواندو به امور فرهنگی تجلیل کردند.

همچنین انجمن حامیان فرهنگ و مرام پهلوانی نیز ضمن معرفی فدراسیون تکواندو به عنوان برترین فدراسیون مروج فرهنگ پهلوانی از پولادگر تجلیل کرد و نماد یادبود مرام پهلوانی نیز به دلیل حمایت های دکتر سجادی از ترویج فرهنگ پهلوانی به وی اهدا شد.

در پایان نیز به دلیل استقبال خوب ملی پوشان از این مراسم، پولادگر اعلام کرد که برنامه های فرهنگی فدراسیون تکواندو با عنایت به اهمیت این حوزه در سال قبل از المپیک با قوت بیشتری تداوم خواهد یافت.

  • 08:23
  • 1398/04/03
  • 15492