دیدار صالحی امیری با دکتر چو؛

رییس فدراسیون جهانی تکواندو: در حال بررسی مشکل پیش آمده درمسابقات منچستر هستیم

تکواندو ایران همیشه قدرتمند بوده و دارای جایگاه ویژه است؛ تکواندوکاران خوبی دارد و در سال های اخیر در بخش بانوان نیز خیلی خوب کار کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک؛ در این دیدار صالحی امیری ضمن اشاره به سفر دکترچو به ایران در حاشیه رقابت های بین المللی جام فجر و جام ریاست فدراسیون جهانی تکواندو عنوان کرد: تمایل بسیاری داشتم تا با شما دیدار داشته باشم ولی به دلیل تقارن سفر بنده به نشست شورای المپیک آسیا متاسفانه این دیدار میسر نشد اما به خوبی از حمایتهای جنابعالی نسبت به تکواندو ایران باخبرم که جا دارد از شما تشکر کنم.

وی ادامه داد: تکواندو ایران با ثبات مدیریت و سرمایه گذاری لازم  در سال های گذشته  توانست تبدیل به یکی از قدرت های جهانی این رشته گردد اما در مورد هزینه و تجهیزات بدون تردید نیاز بیشتری به حمایتهای فدراسیون جهانی دارد.

رییس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: متاسفانه در زمینه اعزام تیم ملی تکواندو ایران به رقابتهای جهانی منچستر کم لطفیهایی برخلاف منشور المپیک از سوی میزبان رقابتها صورت گرفت البته این مسئله بیشتر سیاسی به نظر میرسد چرا که ماه بعد در مسابقات ایتالیا ملی پوشان ما بدون هیچگونه دغدغه خاطری راهی این میدان شدند و به عنوان مثال میرهاشم حسینی بعد از رقابتهای منچستر در مسابقات ایتالیا درخشید و این حق قانونی وی بود تا در رقابتهای جهانی شرکت کند چرا که مجموعه ورزش کشور و فدراسیون برای تکواندوکاران خود زحمت کشیده و هزینه کرده اند و انتظار داریم برای حضور در چنین مسابقاتی مشکل برایشان پیش نیاید و از فدراسیون جهانی و شخص رییس فدراسیون جهانی انتظار داریم.

 سپس دکتر چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو ضمن اشاره به قدرت تکواندو ایران در جهان گفت: تکواندو ایران همیشه قدرتمند بوده و دارای جایگاه ویژه است و تکواندوکاران خوبی دارد و در سالهای اخیر در بخش بانوان خیلی خوب کار کردند بطوری که در رقابتهای جهانی منچستر نقره گرفتند. آقای پولادگر خیلی برای رشد تکواندو ایران زحمت کشیدند و باعث توسعه آن در ایران شدند و امیدوارم تکواندو ایران در بازیهای المپیک و پارالمپیک بدرخشد.

وی ادامه داد: در خصوص مشکل پیش آمده برای تکواندو ایران در رقابتهای جهانی منچستر فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک خیلی تلاش کردند و حتی بنده با وزیر ورزش انگلستان هم صحبت کردم مشکلی پیش نیاید و به همه ورزشکارها و کشورها ویزا بگیرند. من معتقدم یک ورزشکار بخاطر مشکلات اینچنینی نباید امتیاز از دست بدهد.

دکترچو در خاتمه ابراز داشت: کمیته فنی و دبیر کل فدراسیون جهانی در حالی پیگیری این موضوع هستند چرا که نتیجه آن برای ما خیلی مهم است تا تصمیم نهایی در این باره اتخاذ شود از اینکه شما را در این مراسم دیدار کردم خوشحالم و امیدوارم در تهران شما را ملاقات نمایم.

  • 18:48
  • 1398/04/03
  • 63025