در سایه هم اندیشی و همکاری فدراسیون های ورزشی صورت گرفت؛

حمایت از توسعه صلح جهانی و فعالیت های بشردوستانه

نشست رییس فدراسیون جهانس تکواندو و رییس فدراسیون بین المللی هاکی به همراه بنیادهای بشر دوستانه این فدراسیون ها برگزار و تفاهمنامه ای میان آنها به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در دیداری که به دعوت رییس فدراسیون جهانی تکواندو صورت گرفت، فدراسیون جهانی و بنیاد بشر دوستانه تکواندو و تفاهمنامه ای را با فدراسیون بین المللی هاکی و بنیاد بشردوستانه این نهاد به امضا رساندند.

هدف از امضای این تفاهمنامه، تمرکز قدرت های ورزشی روی صلح و گسترش آن و فعالیت های بشردوستانه در سراسر دنیا بود.

 دکتر چانگ وان چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو و ناریندر درو باترا رییس فدراسیون بین المللی هاکی، ضمن گفتگو و تبادل اطلاعات، بر لزوم همکاری سازمانهای ورزشی و اتحاد فدراسیونها بر تحکیم وحدت جوامع بشری به منظور گسترش صلح جهانی تاکید داشتند و ورزش را ابزاری قدرتمند برای برقراری صلح در سراسر دنیا به ویژه میان جوامع آسیب پذیر عنوان کردند.

رییس فدراسیون جهانی پس از امضای این تفاهمنان ضمن ابراز رضایت فراوان افزود: یکی از اقدامات بشردوستانه ای که سال گذشته در کشور اردن انجام دادیم، ایجاد یک زمین چمن مصنوعی در اردوگاه پناهندگان ازرق بود که شادی و نشاطی وصف ناشدنی بین کودکان و جوانان این اردوگاه به ارمغان آورد. تشویق به ورزش و امیدواری، دوستی، صلح و احترام به همنوعان از دستاوردهای ورزش کردن است و جوامع بشری به خصوص قشر آسیب پذیر، به این اقدامات بشردوستانه و شادی و امید پس از آن بسیار نیازمندند.

دکتر چو گفت: این تفاهمنامه نقطه عطف مهمی در برداشتن گامهای بزرگ برای زنده کردن روح شادی و امید با استفاده از ورزش در دل کودکان و نوجوانان سراسر دنیا است و خوشحالم که تاکنون 5 رشته ورزشی کشتی، تنیس روی میز، بدمینتون، جودو و حالا نیز هاکی، دست همکاری با ما را فشرده اند و اهالی ورزش دعوت ما را برای یاری رساندن به جوامع بشری و گسترش صلح قبول کرده اند.

  • 11:37
  • 1398/04/05
  • 16317