سی‌امين دوره بازی‌های يونيورسياد 2019 - ایتالیا؛

تكواندوكاران کشورمان حریفان خود را شناختند/ ایران با سه نماینده در روز نخست

مراسم قرعه‌کشی مبارزات تکواندو در سی‌امین دوره بازی‌های یونیورسیاد 2019 – ایتالیا شب گذشته (دوشنبه – 17 تیرماه) برگزار و هوگوپوشان کشورمان حریفان خود را در این میدان شناختند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سی‌امین دوره بازی‌های یونیورسیاد 2019 با حضور بیش از 6000 ورزشکار از 127 کشور جهان از روز 12 تیرماه در "ناپل" ایتالیا در حال برگزاری است.

مبارزات تکواندو در بخش کیوروگی از ساعت 11:30 صبح امروز (سه‌شنبه – 18 تیرماه) به وقت تهران آغاز و به مدت 5 روز ادامه دارد. مراسم قرعه‌کشی این رقابت‌ها برگزار و 6 نماینده کشورمان در گروه مردان و 4 هوگوپوش در بخش زنان رقبای خود را شناختند.

روز نخست (سه‌شنبه – 18 تیرماه)///

در روز نخست این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 68- و 80- کیلوگرم مردان و 57- کیلوگرم زنان انجام خواهد شد و میرهاشم حسینی، مهران برخورداری و زهرا شیدایی از ایران به مصاف رقبای خود می‌روند.

میرهاشم حسینی هوگوپوش وزن 68- کیلوگرم کشورمان پس از یک دور استراحت در نخستین گام به مصاف برنده پیکار مکزیک و مغولستان میرود. در ادامه نیز رو در روی برنده چین تایپه و فنلاند قرار میگیرد.

مهران برخورداری در وزن 80- کیلوگرم ابتدا با "وی تینگ لیو" از چین تایپه مبارزه می کند و در صورت برتری به مصاف برنده دیدار مالزی و هند می رود.

در وزن 57- کیلوگرم زنان، زهرا شیدایی نماینده کشورمان است که در گام نخست با "ماریه ماگنوس" از نروژ پیکار میکند و در ادامه باید برنده دیدار تایلند و اسلواکی را از پیش رو بردارد.

روز دوم (چهارشنبه – 19 تیرماه)///

پیکارهای اوزان 58- کیلوگرم مردان و 49- و 67- کیلوگرم زنان پیگیری می‌شود و آرمین هادی‌پور تنها نماینده کشورمان در روز دوم این رقابت‌ها است.

آرمین پس از یک دور استراحت در نخستین گام با برنده مبارزه ترکیه و چین تایپه دیدار خواهد کرد و پس از آن نیز به مصاف یکی از نمایندگان عربستان و ازبکستان میرود.

روز سوم (پنجشنبه – 20 تیرماه)////

دیدارهای اوزان 74- کیلوگرم مردان و 62- و 73- کیلوگرم زنان در روز سوم برگزار خواهد شد؛ امیرمحمد بخشی، پریسا جوادی و ملیکا میرحسینی به عنوان هوگوپوشان ایرانی در این روز به رقابت می‌پردازند.

امیرمحمد بخشی هوگوپوش وزن 74- کیلوگرم تکواندو کشورمان در گام نخست "پیوتر" ووجتوویسز" لهستانی را پیش رو دارد و ادامه با یکی از تکواندوکاران فرانسه، رومانی و اندونزی پیکار میکند.

پریسا جوادی در وزن 62- کیلوگرم ابتدا باید "شالها فیتریانا یوسف" از اندونزی را شکست دهد و پس از آن و در صورت برتری به مصاف برنده دیدار روسیه و لهستان برود.

ملیکا میرحسینی نماینده وزن 73- کیلوگرم نیز در اولین مبارزه "مارینه" از اتریش را پیش رو دارد و سپس با "سسیلیا کاسترو" از اسپانیا پیکار خواهد کرد.

روز چهارم (جمعه – 21 تیرماه)///

روز چهارم مبارزات اوزان 63- و 87- کیلوگرم مردان و 53- کیلوگرم زنان انجام می‌شود و سروش احمدی، عرفان ناظمی و ناهید کیانی به عنوان آخرین نمایندگان تکواندو ایران خواهند بود.

سروش احمدی هوگوپوش وزن 63- کیلوگرم در گام نخست با قرعه استراحت رو به رو است و پس از آن با برنده دیدار قزاقستان و عربستان مبارزه میکند.

عرفان ناظمی تکواندوکار وزن 87- کیلوگرم ابتدا باید "آدرین آنجیال" از اسلواکی را از پیش رو بردارد و در ادامه به مصاف "ایوان گارسیا" از اسپانیا میرود.

در وزن 53- کیلوگرم نیز ناهید کیانی نماینده تکواندو کشورمان است که ابتدا با "پو یا سو" از چین تایپه دیدار میکند و پس از آن باید برنده دیدار ترکیه و قزاقستان را شکست دهد.

گفتنی است؛ این مسابقات 2G می‌باشد و به نفرات اول تا سوم به ترتيب 20،‌ 12 و 7.20 امتياز در راستاي افزايش رنكينگ المپيك تعلق مي‌گيرد.

  • 08:35
  • 1398/04/18
  • 12568