زوار: قدرت‌های تکواندو در آسیا حضور دارند

سرمربی تیم‌ملی تکواندو نوجوانان پسر گفت: با توجه به تغییر امتیاز دهی برای کسب سکو بدون شک در رقابت‌های قهرمانی آسیا با حضور قدرت‌های تکواندو، کار سختی پیش‌رو داریم اما نباید این نکته مهم را فراموش کرد که ایران نیز یکی‌ از قطب‌های اصلی تکواندو است.

محمدرضا زوار سرمربی تیم‌ملی تکواندو نوجوانان پسر اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا در خصوص شرایط تیم به روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: مسابقات ورود به اردو به منظور شرکت در این رقابت‌ها با حضور منتخبین مسابقات آزاد کشوری، کمیته فنی و لیگ انجام شد و در ادامه با 20 هوگوپوش مرحله اول اردو آغاز شد که زیر نظر کادرفنی 4 مرحله تمرینی را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: ملی‌پوشان آماده حضور در این رویداد هستند،10 هوگوپوش اعزامی از فیلترهای انتخابی رد شدند و با شکست مدعیان توانستند در ترکیب تیم‌ملی قرار بگیرند؛ امیدوارم بتوانند بهترین نتیجه را برای کشورمان کسب نمایند.

سرمربی تیم‌ملی نوجوانان گفت: در مسابقات آزاد کشوری استقبال خوبی را شاهد بودیم اما به لحاظ کیفی مربیان پایه و بازیکن‌ساز باید تلاش کنند تا بچه‌ها از نظر فنی نیز در سطح بالایی قرار بگیرند. رقابت‌های کیوروگی شرایط خاصی را می‌طلبد و برای امتیازگیری باید از تکنیک‌های چرخشی استفاده کرد، این موضوع تمرین بیشتری را می‌طلبد و نیاز است که این تکنیک‌ها ملکه ذهن تکواندوکاران شود. با توجه به رده‌‌سنی نوجوانان و تغییر بازیکنان، کادرفنی فرصت کافی را برای این مهم در اختیار ندارد و پرداختن به تکینک‌ها زمان زیادی را می‌خواهد.

زوار خاطرنشان کرد: روند تمرینات نوجوانان را به صورتی تنظیم کردیم تا ارتقاء فنی و تکنیکی تکواندوکاران را در زمان اعزام شاهد باشیم. بچه‌ها در این مدت از فیلترهای مختلف عبور کردند، پیشرفت خوبی داشتند و از عملکرد آنها راضی هستم. قطعا اگر موفق نمی‌شدند نظر کادرفنی را جلب نمایند در لیست نفرات اعزامی قرار نمی‌گرفتند، همانطور که در طول اردو نفراتی که نتوانستند خود را ثابت کنند شانس حضور را از دست دادند. انشالله از نظر روانی نیز شرایط به شکلی پیش برود که بچه‌ها بتوانند موفق عمل نمایند.

وی تصریح کرد: قطعا حضور در مسابقات تدارکاتی می‌توانست در عملکرد هرچه بهتر بچه‌ها تاثیر بگذارد؛ با توجه به وضعیت اقتصادی این شرایط فراهم نشد اما مسابقات جام رقابت‌های جام ریاست فدراسیون جهانی به میزبانی کیش میدان کسب تجربه خوبی برای نوجوانان بود.

سرمربی تیم‌ملی نوجوانان گفت: تنها 20 درصد تیم تجربه در اختیار دارند اما باقی نفرات نیز منتخبین کشور هستند و ثابت کردند که می‌خواهند جزء بهترین‌های تکواندو باشند و ما به آنها اعتماد کرده‌ایم.

زوار با اشاره به مهمترین رقبا گفت: در سال‌های اخیر رشد تکواندو را در کشورهای مختلف شاهد بودیم و نمی‌توانیم هیچ حریفی را دست کم بگیریم. کره‌جنوبی، تایلند، چین، تایوان و ازبکستان از رقیبان خوب ما هستند و برخی کشورهای دیگر نیز تک ستاره‌هایی را در اختیار دارند که با همین نفرات ممکن است بتوانند بر روی سکو قرار بگیرند.

وی افزود: با توجه به تغییر امتیاز دهی برای کسب سکو بدون شک در رقابت‌های قهرمانی آسیا با حضور قدرت‌های تکواندو، کار سختی پیش‌رو داریم اما نباید این نکته مهم را فراموش کرد که ایران نیز یکی‌ از قطب‌های اصلی تکواندو است.

سرمربی تیم‌ملی در پایان گفت: بچه‌ها اگر توانایی خود را در زمین مبارزه به نمایش بگذارند می‌توانند موفق باشند. از مردم می‌خواهم دعای خیرشان را بدرقه راه ما نمایند و از فدراسیون تکواندو تشکر می‌کنم که امکانات را برای ما فراهم کرد.

  • 12:06
  • 1398/04/26
  • 17847