نتیجه سرمایه‌گذاری بر نوجوانان را در المپیک 2024 خواهید دید

قهرمانی تیم نوجوانان ایران در قاره کهن حاصل سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی فدراسیون است.

ملی‌پوشان نوجوان هم در بخش پسران و هم در بخش دختران گل کاشتند و قدرت خود را در آسیا به رخ حریفان کشیدند. در واقع نفراتی که در قهرمانی آسیا خوش درخشیدند همان ملی‌پوشانی هستند که در رده نونهالان روی آنها سرمایه‌گذاری شده بود.

علاوه بر این فدراسیون برنامه ویژه‌ای‌ برای برگزاری منظم لیگ در رده‌های پایه دارد. این مسئله تأثیر مستقیمی در رشد و پیشرفت تکواندوکاران نونهال و نوجوان داشت. ضمن اینکه مسابقات لیگ این فرصت را می‌دهد که مربیان جوان توانایی‌هایشان را نشان دهند و استعدادهای ناب نیز از این طریق شناسایی می‌شوند. نوجوانان قهرمان آسیا به زودی به تیم بزرگسالان اضافه خواهند شد و پتانسیل خود را در این رده به نمایش خواهند گذاشت. از همه مهم‌تر اینکه نتیجه سرمایه‌گذاری روی نوجوانان را در المپیک 2024 خواهیم دید.موفقیت در آسیا نتیجه دیگری هم داشت؛ اینکه چین و کره جنوبی به‌رغم سرمایه‌گذاری‌های وسیع از تکواندوی ایران جا ماندند. نوجوانان پیش از این قهرمان نوجوانان جهان شده بودند و در المپیک نوجوانان هم خوش درخشیدند. امیدواریم تیم نونهالان نیز درخشش تکواندوی کشورمان را تکمیل کند.

فدراسیون تکواندو طی این سال‌ها نشان داده که برنامه‌ریزی روی رده‌های پایه و سرمایه‌گذاری و پشتوانه‌سازی را به بهترین شکل اجرایی می‌کند. البته برای رسیدن به اهداف بزرگ و تداوم موفقیت‌ها فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند به نتیجه برسد. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان نیز حمایت از تکواندو را فراموش نکنند. اگر آنها حمایت‌های لازم را انجام دهند و بودجه مورد نیاز را در اختیار تکواندو قرار دهند، فدراسیون می‌تواند برنامه‌های بلندمدت خود را به اجرا بگذارد. با توجه به افتخارات و مدال‌هایی که تکواندوکاران به دست آورده‌اند و برنامه‌هایی که پیش‌رو دارند، از وزارت و کمیته ملی المپیک انتظار می‌رود نگاه ویژه‌ای‌ به این رشته مدال‌آور المپیکی داشته باشند.

سیدنعمت خلیفه – کارشناس تکواندو
دکترای تربیت بدنی و علوم ورزشی و عضو هيات علمي دانشگاه

  • 15:41
  • 1398/05/05
  • 13502