زارع: مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا چیزی کمتر از مسابقات جهانی نداشت

سرمربی تیم تکواندو دختران نوجوان گفت: با حضور رقبای اصلی ما که از قدرت‌های دنیا هستند؛ رقابت‌های قهرمانی آسیا چیزی کمتر از مسابقات جهانی نداشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، ندا زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص قهرمانی تیم تکواندو دختران نوجوانان ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا اظهار داشت: سطح این دوره از رقابت ها بسیار بالا بود و بیشتر کشورها در 10 وزن و با ترکیب کامل در رویداد حاضر شده بودند. دیدارها بسیار سنگین بود و اکثر بچه‌های ما برای کسب مدال چهار یا پنج مبارزه انجام دادند. بهترین حریفان دختران ما در قاره آسیا هستند و با توجه به حضور کشورهای کره‌جنوبی، چین و تایلند، مسابقات آسیایی چیزی کمتر از مسابقات جهانی نداشت.

وی تصریح کرد: ما در این مسابقات موفق به کسب 5 مدال طلا و 2 مدال نقره شدیم. این در حالی است که یکی از مدال‌های نقره ما می‌توانست تبدیل به مدال طلا شود. نسرین ولی‌زاده اولین اعزام خود را تجربه می‌کرد و تنها به خاطر بی‌تجربگی به مدال طلا نرسید؛ با این حال از عملکرد بچه‌ها راضی بودم. 

سرمربی تیم تکواندو دختران نوجوان در خصوص دلایل حذف مهلا مومن‌زاده نایب قهرمان مسابقات جهانی منچستر عنوان کرد: واقعا سطح مسابقات بالا بود و حریف مومن‌زاده نیز به مدال طلا رسید. حریف او از قد و قامت و تکنیک خوبی برخوردار بود. مومن‌زاده اصلا حریف خود را دست کم نگرفت اما او برای رقابت های جهانی به اوج آمادگی رسیده بود. از طرفی مهلا برای حضور در این مسابقات مجددا مجبور به کاهش وزن 5 کیلویی شد که فشار زیادی به او وارد کرد.

زارع با تمجید از عملکرد یلدا ولی‌نژاد، عضو تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی منچستر گفت: ولی‌نژاد در مسابقات جهانی به مدال نرسید اما طلای المپیک جوانان را داشت. او بازیکن بسیار پرتلاشی است و سخت‌ترین مبارزات را نیز انجام داد. ولی‌نژاد در مسابقه اول حریف کره‌ای را شکست داد و در ادامه از سد تکواندوکار ازبک گذشت. این تکواندو کار ازبک دو بار در مسابقات مختلف پریسا جوادی را شکست داده بود، اما این بار مغلوب  ولی‌نژاد شد. او در مسابقه پایانی نیز مقابل قهرمان جهان از اردن پیروز شد.

وی در خصوص احساس خود از انتخاب به عنوان بهترین مربی آسیا اظهار داشت: باعث افتخارم بود که به عنوان بهترین مربی انتخاب شدم. این موضوع با زحمات فدراسیون و آزادی عمل آنها به من ممکن شد. خدا را شکر در بخش نونهالان نیز اعظم درستی بهترین مربی آسیا شد که باعث افتخار بانوان ایران است.  انتخاب دو مربی ایران در دو رده به عنوان بهترین مربی واقعا لذت بخش و غرورآفرین بود.

سرمربی تیم تکواندو دختران نوجوان در خصوص اعمال نظر مسئولان برگزاری مسابقات در انتخاب بهترین‌های این مسابقات گفت: واقعا در انتخاب‌ها اعمال نظر شد. کانگ با وجود شکست مقابل نگار اسماعیلی، به عنوان فنی‌ترین بازیکن مسابقات شد که واقعا جای تعجب داشت. مسئولان برگزاری با وجود درخشش تکواندوکاران ایرانی نمی‌خواستند تمامی افتخارات به ایران برسد.  اسماعیلی با دل و جان در این مسابقات مبارزه کرد و به قدری پرانگیزه مبارزه کرد که همه را وادار به تحسین کرد. ولی نژاد نیز تمام مسابقاتش فینال بود و باشایستگی قهرمان شد اما هیچ کدام از این بازیکنان به عنوان فنی‌ترین بازیکن انتخاب نشد.

زارع در پاسخ به این سوال که نفرات این تیم می توانند کیمیا علیزاده‌های آینده تکواندو ایران باشند، تصریح کرد: بچه‌ها پتانسیلی بالایی دارند و فقط باید جهت درستی به آنها داده شد. این بچه‌ها  از لحاظ روانی و سنی آسیب‌پذیر هستند و به راحتی می‌توانند مغرور و دلزده از تمرین شوند. اگر این بچه‌ها درست مدیریت شوند به راحتی در آینده چند کیمیا علیزاده دیگر در تکواندو بانوان خواهیم داشت.

  • 14:21
  • 1398/05/08
  • 24749