درستی: به دنبال کسب سکوی قهرمانی هستیم

اعظم درستی سرمربی تیم ملی نونهالان دختر گفت: در دوره گذشته به عنوان سومی جهان رسیدیم و اکنون در اندیشه قهرمانی هستیم. هرچند نفرات ما به مسابقات بین المللی نرفته اند و تنها مبینا نعمت‌زاده تجربه حضور در رقابت‌های برون مرزی را دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، چهارمین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان جهان از 16 مردادماه به مدت چهار روز و به میزبانی شهر "تاشکند" ازبکستان برگزار می‌شود.

اعظم درستی در آستانه اعزام تیم تکواندوی نونهالان ایران به مسابقات جهانی در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: بعد از عملکرد خوبی که در مسابقات آسیایی داشتیم، اکنون آماده حضور در میدان جهانی هستیم.

وی افزود: در 10 وزن راهی ازبکستان می‌شویم که از این میان هفت نفر نسبت به مسابقات آسیایی تغییر کرده اند.

درستی با تاکید براینکه مقایسه سطح مسابقات آسیایی و جهانی امکان پذیر نیست، گفت: دوره گذشته به عنوان سومی جهان رسیدیم و اکنون در اندیشه قهرمانی هستیم. هرچند نفرات ما به مسابقات بین المللی نرفته اند و تنها مبینا نعمت‌زاده تجربه حضور در رقابت‌های برون مرزی را دارد.

وی در مورد دشواری‌های کار در رده‌های سنی پایه، عنوان کرد: پیش از این چند سال در رده نوجوانان کار کرده‌ام. معتقدم مربیگری در رده‌های سنی، شیرین است و البته دشواری‌های خاصی دارد. ورزشکاران در این سنین، روحیات خاصی دارند که توانستیم ارتباط خوبی با آنان بگیریم و از نظر روانی به آنان نزدیک شویم.

سرمربی تیم دختران تکواندوی ایران، گفت: شرایط مسابقه را برای نفرات فراهم کردیم تا جو مسابقات در عملکرد آنان تاثیر منفی نداشته باشد. از لحاظ تکنیک و تاکنیک نیز فکر نکردیم که آنان در رده نونهالان هستند و بهترین فنون را آموزش دادیم چراکه آنها از هوش بالایی برای فراگیری و اجرای فنون برخوردارند.

وی در خصوص شرایط دختران تکواندوکار گفت: خوشبختانه رییس فدراسیون تکواندو تفاوتی بین مردان و زنان قائل نیست و نگاه ویژه‌ای دارد. نایب رییس نیز همراه تیم است تا مشکلی نداشته باشیم و این مساله انگیزه را افزایش می‌دهد.

  • 13:33
  • 1398/05/09
  • 19616