کریمی: بچه‌ها در مسابقات آسیایی جواب اعتماد کادرفنی را دادند/ امیدوارم با کاپ قهرمانی جهان به ایران بازگردیم

مرتضی کریمی سرمربی تیم‌ملی نونهالان پسر گفت: بچه‌ها تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند، قطعا برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال‌ها به مصاف رقبای خود می‌روند و امیدوارم بتوانیم با کاپ قهرمانی جهان به ایران بازگردیم.

کمتر از دو هفته گذشته تیم‌ملی نونهالان پسر کشورمان موفق شد در میان مدعیان کاپ قهرمانی آسیا را بالای سر ببرد و حالا روز گذشته (شنبه – 12 مردادماه) با ترکیبی متفاوت به مسابقات جهانی 2019 اعزام شد.

مرتضی کریمی سرمربی تیم‌ملی تکواندو نونهالان پسر کشورمان پیش از اعزام به این رویداد در گفت‌و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: اردوی تمرینی تیم از اردیبهشت‌ماه برای حضور در آورگاه جهانی آغاز شد و در نهایت ترکیب اعزامی خردادماه مشخص شد. بچه‌ها روند تمرینی خوبی داشتند، روزانه دو تا سه نوبت تمرین فنی و بدنسازی را پشت سر گذاشتند و برای کسب بهترین عنوان زحمات زیادی کشیدند.

وی افزود: دو ترکیب متفاوت را برای آسیایی و جهانی انتخاب کردیم و بچه‌های جهانی بعد از اینکه تیم در مسابقات آسیایی قهرمان شد با انگیزه دوچندان تمرینات را پیگیری کردند و اعتماد به نفسشان خیلی بالا رفت.

سرمربی تیم‌ملی نونهالان اینطور ادامه داد: بزرگ‌ترین مشکلی که در رده‌سنی نونهالان مطرح است به نظرم بحث روانی است؛ این نفرات سن کمی دارند و با توجه به وابستگی‌هایی که به خانواده و ... دارند خیلی اذیت می‌شوند و از نظر فکری در طول اردو به هم می‌ریزد؛ کادرفنی تلاش کرد در این مدت تمام توان خود را به کار بگیرد تا ملی‌پوشان از این نظر آمادگی لازم را کسب نمایند.

کریمی تصریح کرد: بچه ها از نظر بدنی هیچ مشکلی نداشتند اما از نظر فنی باید به روز شوند که ما سعی کردیم این مهم نیز حاصل شود؛ امیدوارم در مسابقات جهانی نیز بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

وی در ادامه با اشاره به رقابت‌های آسیایی افزود: تکواندوکاران در مسابقات قهرمانی آسیا خوب ظاهر شدند؛ در مبارزات ابتدایی به خود باوری لازم نرسیده بودند و کمی ترس داشتند اما با پشت سر گذاشتن هر مبارزه اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کردند و به همه ثابت کردند که تکواندو ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است.

سرمربی تیم‌ملی نونهالان اینطور ادامه داد: خدا را شکر در مسابقات آسیایی نتایج خوبی کسب کردیم و بچه‌ها جواب اعتماد کادرفنی را دادند اما آنها شایسته کسب بهترین نتیجه بودند و می‌توانستند موفق‌تر عمل نمایند.

کریمی در ادامه با اشاره به رقابت‌های جهانی گفت: حریفان خوبی از سراسر دنیا در این میدان حضور دارند و مبارزات سنگینی را باید پشت سر بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: بچه‌ها تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند، قطعا برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال‌ها به مصاف رقبای خود می‌روند و امیدوارم بتوانیم با کاپ قهرمانی جهان به ایران بازگردیم.

سرمربی تیم‌ملی نونهالان در پایان گفت: از مسئولین فدراسیون و همچنین دستیارانم که در این مدت تلاش کردند و دو تیم پرقدرت را برای حضور در رقابت‌های آسیایی و جهانی تشکیل دادند تشکر می‌کنم و امیدوارم با موفقیت در رویداد پیش‌رو بتوانیم دل مردم کشورمان را شاد نماییم.

  • 14:32
  • 1398/05/13
  • 17118