پایان کار پومسه روهای ایران با کسب 4 مدال طلا، نقره و برنز در مسابقات جام جهانی 2019

در پایان مسابقات پومسه جام جهانی 2019 - چین، پومسه‌روهای ایران موفق شدند 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز را کسب نمایند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نخستین دوره مسابقات پومسه جام جهانی 2019 از روز پنجشنبه - 31 مردادماه با حضور 287 پومسه رو در "ووشی" چین آغاز شد و روز گذشته (جمعه - یکم شهریورماه) به پایان رسید.

در این بخش سیده معصومه حسینی، یاسمن فرخی، امیرسام درخشنده، محمدمهدی کرمی، سینا قزل احمد و محمدامین گماریان نمایندگان ایران بودند که در پایان با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز موفق شدند عنوان ششمی این رویداد را کسب نمایند.

در بخش انفرادی رده سنی کمتر از 40 سال گروه زنان، سیده معصومه حسینی موفق به کسب مدال طلا شد و نمایندگان آمریکا و چین تایپه به ترتیب عنوان دوم و سومی را کسب کردند. در بخش تیمی دو نفره این رده سنی نیز نمایندگان ایران (حسینی و قزل احمد) عنوان قهرمانی را کسب کردند و آمریکا نایب قهرمان شد و کانادا عنوان سومی را کسب کرد.

در بخش انفرادی رده سنی کمتر از 40 سال گروه مردان، سینا قزل احمد به مدال نقره رسید و پومسه رو آمریکا قهرمان شد. در بخش تیمی دو نفر رده‌سنی نوجوانان نیز پومسه‌روهای ایران (کرمی - فرخی) توانستند مدال برنز کسب نمایند؛ نماینده تایلند بر سکوی قهرمانی ایستاد، ویتنام نایب قهرمان شد و چین تایپه نیز مشترکا با ایران سوم شد.

محمد امین گماریان نماینده کشورمان در بخش ابداعی بود که ازکسب مدال بازماند.

این رقابت ها مجموعا در 32 بخش و رده سنی و در هر دو گروه مردان و زنان برگزار شد؛ در بخش استاندارد انفرادی مردان، پومسه روها در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، کمتر از 30 سال، کمتر از 40 سال، کمتر از 50 سال، کمتر از 60 سال، کمتر از 65 سال و بالای 65 سال با یکدیگر رقابت کردند. در بخش زنان نیز در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، کمتر از 30 سال، کمتر از 40 سال، کمتر از 50 سال، کمتر از 60 سال، کمتر از 65 سال و بالای 65 سال صورت گرفت.

در بخش تیمی دو نفره و تیمی سه نفره، پومسه روها در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، کمتر از 30 سال و بالای 30 سال به اجرای فرم پرداختند. در بخش ابداعی و در گروه دختران و پسران  در رده های سنی کمتر از 17 سال و بالای 17 سال رقابت کردند و در بخش تیمی دو نفره و پنج نفره ابداعی نیز رقابت ها در این دوره رده سنی پیگیری شد. 

گفتنی است؛ ایران تنها در بخش انفرادی رده سنی کمتر از 14 سال (مردان)، 15 تا 17 سال (مردان - زنان)، کمتر از 40 سال (مردان - زنان)، تیمی دو نفره رده سنی کمتر از 40 سال (2 تیم) و ابداعی نوجوانان نماینده داشت.

  • 08:28
  • 1398/06/02
  • 12286