رقابت‌های آزمایشی المپیک 2020 برگزار شد

رقابت‌های آزمایشی بازی‌های المپیک 2020 توکیو روز 5 مهرماه در "چیبا" ژاپن برگزار شد و تکواندوکاران مبارزات خود را با لباس‌های جدید تکواندو انجام دادند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رقابت‌های آزمایشی بازی‌های المپیک روز 5 مهرماه در اوزان 58- کیلوگرم مردان و 49- کیلوگرم زنان برگزار شد و تکواندوکاران با لباس جدید به روی شیاپ‌چانگ رفتند و انتظارد می‌رود در میدان المپیک برای اولین بار به صورت رسمی مورد استفاده قرار گیرد.

پس از مصاحبه و نظرسنجی از تکواندوکاران و همچنین رایزنی با اعضای کمیته فنی فدراسیون جهانی و برگزاری جلسات و نشست‌ها در رقابت‌های گرندپری 2018 و 2019 و همین‌طور رقابت‌های جهانی منچستر، از لباس جدید در رقابت‌های آزمایشی المپیک رونمایی شد.

این لباس علاوه بر حفظ حالت سنتی خود و رنگ سپید همیشگی، راحتی ورزشکار را نیز در نظر گرفته و بازو بند و ساق بند به خود لباس متصل شده است. همچنین شلواری دارد که مبارزه را برای ورزشکار راحت تر می کند. البته طی نشست مسکو که در ماه آذر از سوی شورای عالی برگزار می شود، تصمیم گیری نهایی انجام می‌شود.

یکی دیگر از شگفتی های جدید المپیک 2020، فناوری جدید دوربین‌های چهار بعدی به شیوه ماتریکس است که برای کم کردن حاشیه‌های ناشی از صحنه‌های حساس امتیازگیری مسابقات و برگزاری بازی های عادلانه قرار است در المپیک توکیو استفاده شود.

تصاویر 360 درجه دوربین های چهار بعدی علاوه بر این که کار داوران را طی بازی‌های المپیک دقیق‌تر خواهد کرد، امکان تصویربرداری از هر چهارگوشه شیاپ چانگ و از تمام زوایای کور را نیز فراهم می کند. با استفاده از این دوربین‌های پیشرفته،  داوران و همچنین تماشاچیان می‌توانند در بازبینی فیلم‌ها و صحنه‌های مسابقات به‌صورت ۳۶۰ درجه تمام زوایای حرکات و رد و بدل شدن تکنیک‌های مسابقات را رصد کنند که این موضوع  بر جذابیت و هیجان مسابقات می‌افزاید.

دکتر چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو در حاشیه این رقابت‌ها گفت: رویداد آزمایشی امروز موفقیت بزرگی بود و هیجان ما برای توکیو ۲۰۲۰ را افزایش داد. از آنجا که برای اولین مرتبه پارالمپیک تکواندو هم در رقابت‌های المپیک گنجانده شده‌است، در روز بعد توجه خود را به این رقابت‌ها معطوف می کنیم و مسابقات آزمایشی پارالمپیک تکواندو را برگزار خواهیم کرد.

  • 08:45
  • 1398/07/07
  • 15834