پاراتکواندوکار دانمارکی؛

تکواندو موهبتی  برای اعتلای من بود

"لیزا جسینگ" پاراتکواندوکار دانمارکی، تکواندو را موهبتی با ارزش می‌داند که به او هدیه شده است تا خود را به اوج برساند.

به گزارش روابط عمومی  فدراسیون تکواندو، "لیزا جسینگ" دختر دانمارکی شکست ناپذیر، افتخاراتی در دنیای تکواندو به نام خود ثبت کرده از جمله چندین پیروزی در مسابقات قهرمانی جهان و چند عنوان  با ارزش قهرمانی اروپا و قهرمانی در مسابقات جهانی پاراتکواندو 2013. تکواندو راه روشنی برای او هموار کرده و او با قدرت قدم در این راه گذاشته است.

لیزا با اطمینان، همه جا از قطعیت طلایی شدنش در المپیک 2020 سخن می گوید. تمرین‌های سختی در تیم ملی پاراتکواندو دانمارک داشته و با اعتماد به نفسی که از طریق ورزش و تکواندو کسب کرده است، ایمان دارد به هدفش در المپیک توکیو خواهد رسید.

لیزا در عالم پاراتکواندو شناخته شده است و کمیته بین المللی پاراالمپیک، آینده پر افتخاری برای  لیزا جسینگ متصور است. او با حضورش در مسابقات پاراتکواندو آزمایشی در چیبا ژاپن، به همه نشان داد نام سوپراستار برازنده اوست.

  تکواندو کار دانمارکی متولد 1978، بیست سال پیش  یعنی در سال 2001 و 2003 برای تیم کشورش در مسابقات جهانی تکواندو مبارزه کرده و افتخار تیم بوده است. سال 2007 درگیر نوعی سرطان بدخیم استخوان به نام کوندروسارکوم شد و تحت درمان قرار گرفت اما متاسفانه سال 2012 پزشکان ساعد چپ او را قطع کردند.

دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشت اما تکواندو، به ورزشکار باسابقه امید داد و دوباره از روی زمین بلندش کرد. او با مربی خود، جوهانسن در تماس بود. روزهای متمادی درباره پاراتکواندو و پارالمپیک صحبت کردند و انگیزه ورود دوباره به دنیای قهرمانی، او را به سالن تمرین کشاند. به مرکز آموزش جوهانسن رفت و در کنار ورزشکاران نخبه  تمرین  را شروع کرد. کمتر از یک سال نگذشته بود که در وزن  58- کیلوگرم، روی شیاپ چانگ مسابقات جهانی پارا تکواندو2013 سوئیس رفت و مدال طلا را به گردن آویخت.

دیگر به عقب نگاه نکرد. امیدی که در او ریشه دوانده، بهبودی‌ کامل از بیماری سرطان را به او هدیه داده است؛ امید به قهرمانی و ایستادن روی سکوهای پرافتخار تکواندو.

لیزا می‌گوید:" تکواندو موهبتی برای اعتلای من بود. به من امید داد و بزودی مرا به اوج می‌رساند. هدفم، کسب مقام قهرمانی در المپیک 2020 توکیو است و ایمان دارم روی سکوی چیبا خواهم ایستاد."

  • 15:02
  • 1398/07/07
  • 14722