مدیر آموزش کوکی وان؛

به دنبال تاسیس مرکز آموزش جهانی تکواندو در ایران هستیم

"اوم چلونگ" مدیر آموزشی کوکی‌وان گفت: برای ارتقاء سطح فنی تکواندو آسیا سرمایه‌گذاری زیادی صورت گرفته و برنامه‌های ویژه ای را نیز در دستور کار داریم؛ یکی از این امور تاسیس دفتر کوکی‌وان در ایران است، که در حال عملیاتی کردن آن هستیم.

آزمون بین‌المللی جهشی کوکی‌وان (معادل سازی دان‌های ملی به بين‌المللی) در دو گروه مردان و زنان با حضور 482 تکواندوکار (258 مرد - 224 زن) زیر نظر "لی سانگ آن" نماینده کوکی‌وان، "سانگ ایون لی"، "هیونگ جون نوه"، "می ئوک لی" و "یئونگا سئو" ممتحنین و مدرسین، " اوم چلونگ" مدیر آموزشی کوکی‌وان از 10 آذرماه به مدت 4 روز در فدراسیون تکواندو در حال برگزاری است.

"اوم چلونگ" مدیر آموزشی کوکی‌وان در خصوص برگزاری آزمون بین‌المللی در ایران گفت: این دوره برای مرکز آموزش جهانی تکواندو از اهمیت بالایی برخوردار است؛ صدور دان‌های بین‌المللی به تکواندوکاران ایرانی در حال حاضر کار مشکلی بود که با فراهم کردن شرایط از سوی فدراسیون ایران موفق شدیم این آزمون را برپا نماییم.

وی افزود: این فرصتی است که کوکی وان در اختیار تکواندوکاران ایرانی قرار داده تا بتوانند دان‌های ملی خود را معادل سازی کرده و مدرک بین المللی دریافت کنند. که در نهایت این امر باعث گسترش تکواندو در سطح جهان می‌شود.

مدیر آموزشی کوکی‌وان در ادامه گفت: از سیستم گذشته آزمون ایران اطلاع چندانی ندارم اما طی این سال‌ها که حضور دارم، شاهد هستم که سیستم نظامندی بر آن حکم فرما است و آزمون‌های داخلی نیز واقعا در سطح بالایی برگزار می‌شود.

"اوم چلونگ" تصریح کرد: فدراسیون تکواندوي ايران يكي از بهترين‌های دنيا محسوب مي‌شود و با وجود برنامه ریزی مناسب، مديريت توانمند و ارتباطات خوبی که با کوکی وان دارد، هرساله سعی می‌کند بهتر از قبل باشد.

وی این طور ادامه داد: برای ارتقاء سطح فنی تکواندو آسیا سرمایه‌گذاری زیادی صورت گرفته و برنامه‌های ویژه ای را نیز در دستور کار داریم؛ یکی از این امور تاسیس دفتر کوکی‌وان در ایران است، که در حال عملیاتی کردن آن هستیم.

مدیر آموزشی کوکی‌وان در پایان با اشاره به مسابقات آسیایی هان‌مادانگ گفت: ما از سال 2019 برگزاری مسابقات قاره‌ای این رشته را آغاز کرده‌ایم و به نظرم ایران نیز با توجه به اینکه در تکواندو صاحب سبک است می‌تواند میزبان شایسته ای برای این رقابت‌ها باشد.

  • 11:09
  • 1398/09/13
  • 25486