قنبری: تعویق سه تورنمنت بین‌المللی کیش قابل پیش‌بینی بود

رییس کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو گفت: با توجه به لغو مسابقات اخیر در قاره آسیا تعویق سه تورنمنت کیش برای ما قابل پیش‌بینی بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، علی اشرف قنبری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص تعویق مسابقات جام فجر، جام باشگاه‌های آسیا و تورنمنت آزاد تکواندو کیش اظهار داشت: این سه رویداد بنا بر بحث اولویت سلامت ورزشکاران و نگرانی فدراسیون جهانی تکواندو، اتحادیه تکواندو آسیا و فدراسیون تکواندو کشورمان به تعویق افتاد. البته با توجه به لغو مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان این موضوع قابل پیش‌بینی بود.

وی تصریح کرد: ما آمادگی ذهنی این موضوع را داشتیم و لغو مسابقات برای ما غیر منتظره نبود. همانگونه که فدراسیون تکواندو کلیه مسابقات و ورود به اردوها را کنسل کرده است. تاریخ بعدی این مسابقات نیز با توجه به عادی شدن شرایط ویروس کرونا اعلام خواهد شد و ما با در نظر گرفتن بازی های المپیک، ویروس کرونا و وضعیت آب و هوایی جزیره کیش اقدام به برگزاری آن خواهیم کرد.

رییس کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو تصریح کرد: اولویت اول برگزاری ما جزیره کیش است و ما باید وضعیت آب و هوا و گرمای این فصل را نیز در نظر بگیریم و در یک تاریخ خوب و در بهترین زمان ممکن مسابقات را پیشنهاد بدهیم.

قنبری در پاسخ به این سوال که ملی‌پوشان المپیکی روی کسب امتیازات مسابقات کیش حساب کرده بودند و با لغو مسابقات و محدودیت زمانی، احتمال عدم برگزاری این مسابقات وجود خواهد داشت، گفت: البته این اتفاق در سرتاسر دنیا افتاده است و بسیاری از مسابقات اروپایی نیز لغو شده است، اما چون قاره آسیا با این موضوع بیشتر درگیر است مسابقات بیشتری در این قاره تعطیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ما نیز مهم است که ملی‌پوشان کشورمان از میزبانی این رویدادها استفاده و امتیاز کسب کنند، اما شرایط سلامتی در اهمیت بالاتری قرار دارد و باید با رعایت اولویت مسائل در این خصوص تصمیم‌گیری شود. این 20 امتیاز قبل از رویداد المپیکی می‌توانست کمک زیادی به بچه‌ها کند، اما متاسفانه با شرایط پیش آمده در حال حاضر از دست رفته است. امیدوارم هر چه زودتر با بازگشت به شرایط طبیعی، اگر توانسیم مسابقات را برگزار کنیم تا این امتیاز از دست نرود.

رییس کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو تصریح کرد: نکته این است که در اردیبهشت ماه، ماه مبارک رمضان را نیز در پیش داریم که باعث می‌شود در این ماه نیز نتوانیم مسابقات را برگزار کنیم. در مجموع عوامل زیادی در تعیین تاریخ جدید مسابقات تاثیرگذار خواهد بود و با توجه به جمع‌بندی جمیع جهات برگزاری مسابقات در کیش نیز اولویت نخست ما است.

  • 14:05
  • 1398/12/20
  • 21852