تمجید: کرونا المپیک را جابجا کرد، چه برسد به ورزش قهرمانی/ رقابت شهرداری ورامین با لوازم خانگی‌کن حکم فینال را دارد

رئیس سازمان لیگ تکواندو گفت: کرونا المپیک را جابجا کرد چه برسد به ورزش قهرمانی یک کشور، باشگاههای بزرگ و متمول بابت این ویروس متضرر یا ورشکسته شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، محسن تمجید رئیس سازمان لیگ تکواندو در گفت و گو با  فارس در خصوص اینکه چرا لیگ فصل 98 به سال جاری موکول شد، اظهار داشت: به دلیل تعدد اعزام‌های بین‌المللی سال 98 که تیمهای ملی زنان و مردان که باید به تورنمنتهای بین المللی و قهرمانی آسیا اعزام می‌شدند، مسابقات لیگ تکواندو به تعویق افتاد. برخی از تیمها حاضر نبودند بدون ملی‌پوشان‌شان مسابقه بدهند و به همین علت چند هفته معوقه لیگ بانوان و مردان باقی مانده است. متاسفانه این ویروس وحشتناک ورزش کل دنیا و مسابقات کشورمان را تحت الشعاع خود قرار داد. ورزش یک جز کوچک از کل بوده و با شیوع این بیماری همه‌گیر که کل دنیا را فرا گرفت، برنامه‌ها و هماهنگی‌ها  از دست مسئولان خارج شد. 

تمجید تاکید کرد: علی‌رغم اینکه دوست داشتیم مسابقات را در همان اوایل شیوع بیماری کرونا به اتمام برسانیم، جلسات و صحبت‌های متعددی را ریاست فدراسیون داشتیم در نهایت تصمیم گرفتیم که هفته پایانی لیگ برتر تکواندو را برگزار نکنیم. سلامت ورزشکاران در اولویت تمام کارها قرار دارد باید منتظر بمانیم مشکل حل شود.

 رئیس سازمان لیگ تکواندو در خصوص چه زمانی مسابقات پایانی لیگ برگزار خواهد شد، تاکید کرد: اگر با گذر زمان، ویروس کرونا ضعیف تر بشود و همچنین مردم کمک کنند تا بحث فاصله گذاری اجتماعی به نتیجه برسد، اواخر خرداد یا اوایل تیرماه هفته پایانی برگزار خواهد شد. از جهاتی بازیکنان نیز از آمادگی صدردصد خود دور شده اند و برای رسیدن به آمادگی زمان می‌خواهند و از همین رو به طور حتم در این تاریخ ها مسابقات برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره اینکه تقریبا نتایج مشخص است، اضافه کرد: دو بازی مستقیم سرنوشت ساز داریم، بازی شهرداری ورامین با لوازم خانگی‌کن حکم فینال را دارد. دانشگاه آزاد با پاس قوامین جنگ‌شان برای سومی و چهارمی است. اما بخاطر کرونا نمی توانیم مسابقات را برگزار کنیم. اوایل ورود ویروس به کشورمان، سناریوهای مختلفی را برای اتمام لیگ داشتیم تا تیمهای قهرمان با هم بازی کند و لیگ خاتمه یابد. ولی چون تکواندوکاران با یکدیگر تماس مستقیم دارند و اگر خدا نکرده اتفاقی می‌افتاد، بنده بعنوان مسئول سازمان خودم را نمی‌بخشیدم.

تمجید در پایان خاطرنشان کرد: قشر ورزشکار برای جامعه ورزشی بسیار مهم بوده باشگاه‌ها روی آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا جاییکه پدر و مادرها نگران هستند، پس باید این موضوع حل شود چون جان آدم‌ها در میان است. شیوع ویروس کرونا در کل دنیا اتفاق بی‌سابقه بود که تجربه‌ای از این باور نداشتیم.  این ویروس المپیک را جابجا کرد، چه برسد به ورزش قهرمانی یک کشور کلی از باشگاههای  بزرگ و متمول بابت این ویروس متضرر یا ورشکسته شدند. باید با انعطاف از این مهلکه، خود را نجات دهیم.

  • 10:20
  • 1399/01/25
  • 20781