ساعی: تعویق المپیک اتفاق خوبی برای تکواندو مردان نبود/ مجبور شویم تمرینات را آغاز می‌کنیم

مدیرفنی تیم ملی تکواندو گفت: تعویق المپیک البته با توجه به هزینه کمیته‌های المپیک دنیا و فدراسیون مختلف به آنها ضربه زده است. یک ورزشکار حرفه‌ای نیز برای شرایط خود برنامه‌ریزی می‌کند؛ برنامه‌ریزی که بسیار سخت است تا یک ورزشکار در روز مسابقه در اوج آمادگی قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو؛ هادی ساعی در گفت‌وگو با  تسنیم، در خصوص عیادت از مهسا آقایی دختر تکواندوکار فردیسی که دچار ضایعه مغزی شده است، اظهار داشت: شهریورماه سال گذشته مهسا آقایی در مسیر بازگشت از باشگاه به خانه بود. او به دلیل نیمه کاره بودن یک ساختمان چند ساله که باعث مسدود کردن مسیر پیاده‌رو شده بود، مجبور به حضور در خیابان شد که ماشین به او زد و 5،6 متر پرتاب شد و به حصارهای ساختمان نیمه‌کاره برخورد کرد.

وی ادامه داد: بعد از این اتفاق راننده خودرو متواری اما بعد از مدتی دستگیر شد. وجود هوگوی تکواندو در کوله پشتی آقایی باعث شد وقتی پرتاب می‌شود نخاع او آسیب نبیند و زنده بماند. آقایی بر اثر این حادثه دچار مشکلات مغزی می‌شود و در ابتدا به کما می‌رود، اما پس از مدتی سطح هوشیاری او از 3 به 8 می‌رسد و از کما خارج می‌شود.

پرافتخارترین المپین تکواندو ایران خاطرنشان کرد: این حادثه باعث شده آقایی شرایط خوبی نداشته باشد. روزی که ما به عیادتش رفتیم عنوان شد سطح هوشیاری او 8 است، اما وقتی بالای سر او رفتم چشم‌هایش را باز کرد و من را دید. حتی حس کردم که من را می‌شناسد و با جا به جایی متوجه شدم که با چشم‌هایش دنبالم می‌کند که خانواده‌اش گفتند این موضوع برای اولین بار رخ داده است.

ساعی با تاکید بر نیاز مالی خانواده او گفت: خانواده آقایی ضعیف است و پدر او کارگر است. خانواده تکواندو در حال تلاش برای کمک به او هستند و من و بهزاد خداداد نیز با حضور در منزل پدر او کمکی انجام دادیم. در حال تلاش هستم در صورت امکان از کمیته ملی المپیک برای این خانواده کمک بگیریم. با پولادگر تماس گرفتم و قرار شد فدراسیون تکواندو نیز کمکی انجام بدهد.

وی در خصوص امکان بهبودی آقایی گفت: شرایط این دختر باید توسط پزشکان مغز و اعصاب بررسی شود. این بچه جراحی شده و پزشک او عنوان کرده است تمام کارهای مورد نیاز را انجام داده است. در تلاش هستیم  شرایطی فراهم شود پرونده او توسط پزشکان مغز و اعصاب دیگر نیز مورد بررسی قرار گیرد تا وضعیتش بهتر شود. بخشی از مغز این دختر تکواندوکار دچار آسیب دیدگی شدید شده است.

مدیرفنی تیم ملی تکواندو در خصوص تعویق یک ساله المپیک و تاثیر آن روی تیم ملی گفت: این موضوع، اتفاق نادری بود. تعویق المپیک البته با توجه به هزینه کمیته‌های المپیک دنیا و فدراسیون مختلف به آنها ضربه زده است. یک ورزشکار حرفه‌ای نیز برای شرایط خود برنامه‌ریزی می‌کند؛ برنامه‌ریزی که بسیار سخت است تا یک ورزشکار در روز مسابقه در اوج آمادگی قرار بگیرد. از طرفی ملی‌پوشان المپیکی ما جوان هستند و کنترل وزن آنها برای یک سال دیگر سخت است. تعویق المپیک برای تیم پسران اتفاق خوبی نیست، اما به تیم بانوان زمان بیشتری می‌دهد تا تمرینات و برنامه‌ریزی بهتری برای کسب دو سهمیه داشته باشند.

وی در خصوص شروع تمرینات تیم ملی در اردیبهشت ماه گفت: به این موضوع امیدوار هستیم، اما شرایط در حال حاضر خوب نیست. ما در اسفندماه نیز تحت شرایط سخت به تمرینات خود ادامه دادیم. سعی کردیم تنها بچه‌های اصلی را در اردوها نگه داریم و سایر تکواندوکاران را مرخص کردیم. از یک طرف باید مراقب سلامت ورزشکاران باشیم و از طرف دیگر تمرینات خود را ادامه دهیم. امیدواریم هر چه زودتر کرونا ریشه‌کن شود، اما اگر مجبور شویم تمرینات را آغاز می‌کنیم.

  • 09:50
  • 1399/01/26
  • 38493