سروی: برگزاری قهرمانی آسیا پیش از مسابقات کسب سهمیه المپیک برای ما فرصت است/ به نسل فعلی دختران تکواندو ایران باور دارم

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: به نسل فعلی دختران تکواندو که از رده فعلی نوجوانان به تیم ملی رسیدند باور دارم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو؛ زهرا سروی در گفت‌وگو با  تسنیم، در خصوص شرایط تیم ملی تکواندو بانوان در روزهای تعطیلی تمرینات اظهار داشت: با شرایطی که پیش آمد به ناچار تمام برنامه‌ها تیم ملی بانوان تحت الشعاع قرار گرفت. در نشست با رئیس فدراسیون تکواندو نیز قرار شد در صورت موافقت وزارت ورزش و ستاد مبارزه کرونا از خردادماه تمرینات تیم ملی را مجددا آغاز کنیم. همانطور که برای همه در حال حاضر سلامتی مهمترین مسئله است، فدراسیون تکواندو نیز توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

وی تصریح کرد: سعی کردیم با شرایط موجود وضعیت ورزشکاران و بچه‌ها را مدیریت کنیم تا به لحاظ آمادگی جسمانی شرایط عمومی خود را در روزهای تعطیلی تمرینات حفظ کنند. بچه‌ها تقریبا هر روز با کادرفنی از طریق فضای مجازی در ارتباط هستند و برنامه روزانه بدنسازی خود را زیر نظر اساتید انجام می‌دهند. با شیوع ویروس کرونا همه دنیا تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته و با توجه به تعطیلی مسابقات و عدم اعلام زمان رویدادهای آینده از سوی فدراسیون جهانی باید منتظر باشیم تا ببینیم شرایط به چه شکل پیش خواهد رفت.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو در خصوص تاثیر تعویق مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک روی عملکرد ملی‌پوشان گفت: اعتقاد دارم هنوز نمی‌توانیم با صراحت بگویم تعویق این مسابقات به ضرر یا به نفع ما بود. آنچه که مسلم است بچه‌ها برای حضور در مسابقات به آمادگی نسبی رسیده بودند و طبق برنامه‌های کادرفنی در حال نزدیک شدن به پیک آمادگی بودند که به یک باره همه چیز تغییر کرد. در حال حاضر نیز باید منتظر باشیم تا برنامه‌های فدراسیون جهانی مشخص شود تا ببینیم در مقایسه با شرایطی که داشتیم چه چیزی را از دست داده و  چه چیزی را به دست آوردیم.

سروی خاطرنشان کرد: اگر مسابقات قهرمانی آسیا پیش از کسب سهمیه المپیک برگزار شود و فاصله زمانی این دو رویداد  به شکلی باشد که کادرفنی تیم ملی روی اوزانی که برای حضور در مسابقات کسب سهمیه مدنظر دارد ارزیابی داشته باشد، یک فرصت خواهد بود. در غیر این صورت برگزاری مسابقات کسب سهمیه قبل از مسابقات قهرمانی آسیا دیگر این نگاه وجود ندارد. برای ارزیابی و اظهارنظر دقیق‌تر نیز باید منتظر مشخص شدن زمان رویدادهای پیش روی در تقویم فدراسیون جهانی باشیم.

وی در خصوص احتمال برگزاری همزمان مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک در یک کشور گفت: با توجه به اینکه لبنان به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا معرفی و اردن نیز میزبان مسابقات کسب سهمیه اعلام شده بود، بدیهی است که این تصور را داشته باشیم که دو رویداد قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک همزمان نخواهد بود. البته همانطور که اعلام کردم باز هم باید منتظر تصمیم جدید مسئولان فدراسیون جهانی باشیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو در خصوص احتمال برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک در سال 2021 عنوان کرد: به نظر نمی‌رسد شاهد چنین اتفاقی باشیم. طبق پیگیری رئیس فدراسیون تکواندو اعلام شده است که  برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک پیش از پایان سال 2020 مدنظر مسئولان فدراسیون جهانی است. البته آنها نیز مانند ما با قاطعیت نمی‌توانند از یک تاریخ مشخص صحبت کنند، اما اعلام کردند در صورت مهیا بودن شرایط، مسابقات کسب سهمیه پیش از پایان سال 2020 برگزار خواهد شد. 

سروی در خصوص شانس کسب دو سهمیه المپیک و حضور روی سکوی تیمی مسابقات قهرمانی آسیا برای اولین بار گفت: همیشه در هدفگذاری‌های خود سعی می‌کنم با تمام توان در راستای آن حرکت کنیم. کادرفنی با توجه به اعلام مکرر مسئولان فدراسیون تکواندو، تلاش خواهد کرد تمرینات را به گونه‌ای پیگیری کند که در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه عملکرد خوبی را تکواندوکاران ارائه کنند، اما در میدان مسابقه امکان وقوع هزار و یک اتفاق غیر قابل پیش‌بینی وجود دارد. در حال حاضر باید ابتدا دعا کنیم تا مردم دنیا از شر شرایط فعلی رهایی پیدا کنند، اما به نسل فعلی دختران تکواندو که از رده فعلی نوجوانان به تیم ملی رسیدند باور دارم. این بچه‌ها نیاز به تجربیات بیشتر دارند، اما نشان دادند که در رده سنی نوجوانان طعم مدال و سکوهای بسیار ارزشمند را چشیدند و به امید خدا وقت آن است که این تفکر به رده سنی جوانان و بزرگسالان منتقل شود. 

  • 09:54
  • 1399/02/17
  • 34135