در جلسه شورای فوق العاده فدراسیون جهانی تکواندو صورت گرفت؛

مشخص شدن میزبان رویدادهای 2021 و 2022/ تغییر در رنکینگ مسابقات جهانی و گرندپری

نخستین جلسه فوق العاده شورای فدراسیون جهانی تکواندو امروز (سه شنبه – 23 اردیبهشت‌ماه) برگزار و در خصوص میزبانی رویدادهای قهرمانی نونهالان جهان، نوجوانان جهان، کسب سهمیه المپیک جوانان، پومسه جهانی و گرندپری تصمیم گیری و همچنین گرید جدید مسابقات جهانی، فینال گرندپری و سری مسابقات گرندپری مشخص شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، نخستین نشست فوق العاده شورای فدراسیون جهانی امروز (سه شنبه – 23 اردیبهشت ماه) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و WT بر ادامه برنامه‌ی خود در مسیر گذر از بحران جهانی کرونا تاکید کرد که با قدرتی بیش از گذشته عمل خواهد کرد.

"دکتر چو" رییس فدراسیون جهانی تکواندو با ابراز تسلیت صمیمانه به همه کسانی که در سراسر جهان تحت تأثیر ویروس کوید ۱۹ قرار گرفته اند به همبستگی خانواده تکواندو جهان اشاره کرد. چو با اشاره به این جلسه‌ که در روز جهانی پرستار برگزار شد از این فرصت استفاده کرد تا از کمک های بی دریغ پزشکان و پرستاران در سراسر جهان تشکر کند.

رییس فدراسیون جهانی تکواندو گفت: این بیماری فراگیر زندگی همه ما را تغییر داده است. صمیمانه دعا می‌کنم که همچنان با سلامتی و امنیت این روزها را ادامه بدهیم. گرچه اوضاع برای همه بد است اما من اعتقاد دارم که این مشکلات سرآغاز فرصت‌هایی می‌شود. ویدئو کنفرانس به عنوان فرصتی جدید، روشی کم هزینه و تاثیرگذار برای ما فراهم کرده تا باهم در ارتباط بمانیم و برای آینده تصمیم بگیریم. در این بحران همکاری ورزشکاران برای جلسات تمرینی به صورت آنلاین، برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین و حتی مسابقات پومسه غیرحضوری را شاهد بودیم. می‌توانیم در آینده این راه را در پیش گرفته و بیشتر از گذشته با همکاران خود در ارتباط باشیم و از تکنولوژی بهره ببریم.

وی افزود: جلسه ویدئویی امروز فرصتی بود تا نشان دهیم چگونه بار دیگر تکواندو راه خود را پیش می‌برد. این جلسه قرار بود در "لوزان" سوییس برگزار شود که به دلیل مشکلات پیش آمده این اتفاق نیفتاد. به همین دلیل "توماس باخ" رییس کمیته بین المللی المپیک پیامی ویدئویی برای اعضای شورا ارسال کرده است:

در حالی که نمی‌توانیم با اطمینان در مورد آینده صحبت کنیم اما واضح است که این وضعیت پیامدهای عمیقی را برای ورزش در سطح المپیک و جهان به همراه دارد. تاثیرگذارترین آن مربوط به تعویق یک‌ساله بازی‌های المپیک توکیو 2020 است؛ برهمین اساس از خانواده تکواندو جهان برای حمایتشان از این تصمیم دشوار اما لازم تشکر می‌کنم.

رییس کمیته بین‌المللی المپیک خاطرنشان کرد:همگان باید خلاقیت، تطبیق، همبستگی و عزم خاصی برای دوران بعد از کرونا داشته باشیم و آماده ی فداکاری و سازگاری بیشتری باشیم. این جلسه فرصتی عالی است تا مسیر آینده تکواندو جهان را تعیین کنید و برای روزهای بعد از پایان این بحران آماده شوید. برای مدیریت های ساختاری، برنامه های به روز شده ی تاثیر گذار در این رشته  و از همه مهم‌تر پیگیری امور بشردوستانه از شما تشکر می‌کنم و معتقدم که فدراسیون جهانی تکواندو می تواند پایه و اساس محکمی را برای آینده برنامه ریزی کند.

علی رغم موقعیتی که بر جهان حاکم است اما این شورا توانست میزبان رویدادهای 2021 و 2022 را معرفی کند تا خانواده تکواندو جهان فعالیت‌های خود در سال‌های پیش رو امیدوارانه ادامه دهند.

میزبانی‌ها به شرح زیر است:

- قهرمانی نونهالان جهان 2021 به میزبانی "صوفیه" بلغارستان

- مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2022 و کسب سهمیه المپیک جوانان به میزبانی "داکار" سنگال

- مسابقات پومسه قهرمانی جهان 2022 به میزبانی "گیونگ" کره‌جنوبی

- دو مرحله از مسابقات گرندپری 2022 به میزبانی منچستر و‌ سنگاپور

در این نشست گزارشی از کمیته تالار مشاهیر فدراسیون جهانی تکواندو در مورد انتخاب اولین نفرات داوطلب در میان عناوین مقامات، ورزشکاران و شرکت کنندگان ارائه شد اما تصمیم نهایی با رای گیری الکترونیکی توسط شورا همزمان با مجمع عمومی فدراسیون جهانی در ماه اکتبر و به مناسبت مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2020 به میزبانی "صوفیه" بلغارستان گرفته خواهد شد.

این شورا با توجه به پیشرفت‌های چشمگیری که تکواندو هندوستان داشته است، عضویت هند در فدراسیون جهانی را تصویب کرد.

همچنین با رای گیری الکترونیکی در این نشست آیین نامه ی رنکینگ فدراسیون جهانی تکواندو تصویب شد. با اصلاحات تایید شده 2 امتیاز به قهرمانی جهان، فینال گرندپری و سری مسابقات گرندپری اضافه شد. امتیاز رقابت های قهرمانی جهان از 12 به 14، فینال گرندپری از 8 به 10 و سری رقابتهای گرندپری از 4 به 6 ارتقاء پیدا کرد.

گفتنی است؛ جلسه ی بعدی شورای فدراسیون جهانی 12 اکتبر و همزمان با رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان 2020 در صوفیه برگزار خواهد شد.

  • 18:25
  • 1399/02/23
  • 39252