فرهادیان: ملی‌پوشان المپیکی از لحاظ روانی افت کرده‌اند/ نظر ساعی و عسکری آغاز هر چه زودتر تمرینات است

رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو گفت: در حال حاضر علاوه بر اینکه بچه‌ها از لحاظ بدنی افت کرده‌اند، از لحاظ روحی نیز دچار آسیب شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، آرش فرهادیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص صدور مجوز فعالیت‌های رشته‌های رزمی اظهار داشت: در حال حاضر هنوز خبری از سوی ستاد مدیریت کرونا در ورزش نشده که همین موضوع باعث گلایه فریبرز عسکری و ملی‌پوشان تیم ملی تکواندو شده است. در زمان برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت تکواندو آذربایجان شرقی، میرهاشم حسینی خیلی علاقمند بود هر چه زودتر اردوها آغاز شود. در حال حاضر علاوه بر اینکه بچه‌ها از لحاظ بدنی افت کرده‌اند، از لحاظ روحی نیز دچار آسیب شده‌اند. فکر می‌کنم با همکاری وزارت ورزش باید هر چه سریعتر تمرینات خود را به خصوص در بخش پسران آغاز کنیم.  

وی گفت: با وزارت ورزش مکاتبه داشتیم و رییس فدراسیون تکواندو نیز با مسئولان وزارتخانه و مدیران مرتبط صحبت و موارد را به اطلاع دوستان رسانده‌اند. در شرایط فعلی بهتر این است که با رعایت موارد و شرایط بهداشتی و ایمنی تمرینات میرهاشم حسینی، آرمین هادی‌پور، سروش احمدی و سجاد مردانی را آغاز کنیم. سجاد مردانی هنوز در رنکینگ نفرات المپیکی قرار دارد و اگر اتفاقی برای نفرات بالاتر پیش بیاید روزنه امیدی برای جایگزینی او وجود دارد.

رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو تصریح کرد: در زمان شیوع کرونا دو، سه بار تقویم فدراسیون جهانی به فدراسیون‌ها ارسال شده است. در آخرین تقویم که در چند روز گذشته ارسال شد همچنان تاریخ  مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان تغییر نکرده بود. اگر قرار است مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در مهرماه در بلغارستان برگزار شود، ما به عنوان قهرمان جهان حتی اگر همین حالا نیز تمرینات خود را آغاز کنیم، دیر است. حتما باید قبل از برگزاری اردوی تیم نوجوانان، مسابقات انتخابی را برگزار کنیم و در چند مرحله به ترکیب اصلی برسیم.

فرهادیان با ابراز امیدواری مبنی بر صدور مجوز تمرینات رشته تکواندو گفت: وزارت ورزش بر اساس مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونای وزارت بهداشت مجوزها را صادر می‌کند، اما با توجه به شروع تمرینات برخی رشته‌های ورزشی، ما نیز می‌توانیم با رعایت برخی موارد فعالیت خود را آغاز کنیم. بچه‌ها می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تمرینات را با آدمک آغاز کنند و تمرینات هدف‌زنی خود را به صورت انفرادی انجام دهند. به نظر من با یک برنامه‌ریزی درست  می‌توانیم ضمن مراقبت از سلامت، تمرینات را نیز آغاز کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شاهد هستیم در وسایل نقلیه عمومی مثل مترو، اتوبوس و حتی هواپیما موارد بهداشتی رعایت نمی‌شود. در روزهای گذشته که همراه با ریاست فدراسیون برای برگزاری مجمع انتخابی یکی از استان‌ها سفر کردیم اصلا موارد ایمنی رعایت نشده بود و مسافران در کنار هم و بدون ماسک نشسته بودند. وقتی در هواپیما، اتوبوس و مترو فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود، ما خیلی بهتر می‌توانیم در تشکیل اردوها نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو خاطرنشان کرد: نظر هادی ساعی مدیرفنی تیم ملی و فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی در حال حاضر آغاز تمرینات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. حتما در یکی دو روز آینده مجددا با وزارت ورزش مکاتبه خواهیم کرد تا هر چه زودتر تمرینات خود را آغاز کنیم. 

فرهادیان در پاسخ به این سوال که در صورت صدور مجوز فعالیت‌های تکواندو، برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو نوجوانان را به لحاظ حفظ سلامت ورزشکاران مناسب می‌داند، گفت: با توجه به شرایطی که در خصوص بیماری کرونا اعلام می‌کنند این احتمال وجود دارد که برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان  مشکلاتی را ایجاد کند. بیماری کرونا همچنان وضعیتی دارد که جامعه پزشکی دنیا به شناخت کاملی نسبت به آن نرسیده است.

وی گفت: در خصوص برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان نیز همچنان به تنهایی نمی‌توانیم تصمیمی بگیریم و قطعا مطابق صحبت‌ و ابلاغ  وزارت بهداشت، سازمان بهداشت جهانی، کمیته بین المللی المپیک و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش عمل خواهیم کرد. هر تصمیمی بگیریم با مجوز و مشورت نهادهای تصمیم گیرنده خواهد بود. 

  • 08:49
  • 1399/03/20
  • 32554