برگزاری مسابقات تکواندو در کره‌جنوبی در دوران کرونا

فدراسیون تکواندو کره‎جنوبی اولین مسابقات داخلی خود بعد از شیوع ویروس کرونا را در دو بخش پومسه و کیوروگی با حضور 3000 شرکت کننده از سراسر کره برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از سایت MASTKD، تکواندو کرهجنوبی یکی از بهترینهای این رشته طی یک قرن گذشته است و در حالی که همه کشورها در حال پیدا کردن راهی برای آغاز فعالیت‌های خود هستند، این کشور اولین مسابقات حضوری بعد از شیوع ویروس کرونا را برگزار کرد.

کمیته برگزاری این رقابت‌های طی مصاحبه اعلام کرده است؛ سی و یکمین دوره مسابقات تکواندو مدارس در استادیوم "تا اباک" گانگوان با هماهنگی وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره‌جنوبی برگزار شد.

این مسابقات با حضور 3000 شرکت کننده دانش آموز در دو بخش کیوروگی و پومسه به مدت 13 روز پیگیری شد و از سیستم KPNP استفاده شد.

رقابت‌ها با بر اساس پروتکل های بهداشتی دقیق به منظور جلوگیری از انتشار ویروس انجام شد و تمام بازیکنان در زمین مجبور به استفاده از ماسک بودند.

پیش از مسابقات تمامی وسایل ضدعفونی شده بود و راهنما به همراه ضدعفونی کننده ی دست در همه محل‌های سالن برگزاری رقابت‌ها قرار داشت. همچنین فضاهای مشخص و ایمن به همراه بسته‌ای شامل دماسنج و ماسک پزشکی برای موقعیت‌های مشکوک درنظر گرفته شد و در زمان برگزاری مسابقات نیز دمای بدن افرادی که از وسایل برای رقابت ها استفاده می‌کردند مورد سنجش قرار می‌گرفت.

ورزشکاران و مسئولان پیش از رقابت جلسه ی توجیهی داشتند و مکان وزن کشی نیز در محیطی باز قرار داده شده بود. همچنین قبل و بعد از بازی ورزشکاران دست‌های خود را ضد عفونی می‌کردند و تمامی هوگوها بعد از هر مبارزه پاک‌سازی می‌شد و استفاده مسئولان از ماسک الزامی بود.

در این مسابقات از ورود تماشاگران جلوگیری شد و حتی خانواده ی ورزشکاران نیز مجاز به ورود به سالن نبودند و ورزشکارن نیز با نصب نرم افزاری پیش از ورود به سالن رصد می‌شدند که در کدام بخش‌های سالن تردد داشتند تا در صورت مشاهده موارد مشکوک قادر به ردیابی باشند؛ در این مسابقات فریاد زدن و گرم کردن ممنوع بود و تنها افراد مجاز به تشویق ورزشکار خود بودند.

  • 08:37
  • 1399/05/15
  • 10274