سروی: زمانی برای برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک اعلام نکرده‌اند

نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: هنوز هیچ زمانی را برای برگزاری مسابقات کسب سهمیه اعلام نکرده‌اند اما آن چه مسلم است اینکه فرصت سه ماهه را در نظر می‌گیرند تا ورزشکاران به پیک آمادگی خود برسند؛ بنابراین اول باید منتظر اعلام تاریخ باشیم و به محض آن برنامه‌هایمان را عملی می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، "زهرا سروی" نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو در گفت و گو با خبرگزاری جی پلاس، در خصوص طراحی ماسک ویژه برای مبارزه و تمرین در زمان شیوع ویروس کرونا اظهار کرد:  باید گام‌ به گام به جلو حرکت کنیم. ماسک‌ها اول باید تایید شوند و بعد از قطعی شدن، مجوزهای لازم را برای مسابقات بگیریم. پس از آن می‌توانیم از این ماسک‌ها در رقابت‌های داخلی و در صورت برگزاری مسابقات بین‌المللی استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تنها دو تکواندوکار می‌توانند به مسابقات گزینشی المپیک اعزام شوند و به دلیل شیوع کرونا امکان افت بدنی ورزشکاران وجود دارد آیا فدراسیون رقابت انتخابی برای اعزام به رقابت‌های کسب سهمیه برگزارمی‌کند یا نه، گفت: ورزشکاران ما مدت‌ها در اردو بودند و در مسابقات مختلف برای انتخابی‌ها شرکت کردند؛ همچنین در طول این مدت هم تحت نظر کادر فنی بودند و تمرینات خود را در فضای مجازی دنبال کردند. فکر می‌کنم اگر هم قرار باشد ما رقابت انتخابی‌ برگزار کنیم مستلزم این است که به صورت حضوری ورزشکاران را مورد سنجش قرار بدهیم چون در هر صورت زحمت کشیده‌اند و انگیزه‌شان کم می‌شود. پس از برپایی اردو اگر احساس کردیم توانمندی تکواندوکاران از لحاظ فنی کم شده و افراد بهتری بیرون از اردو هستند کادر فنی حق تجدید نظر خواهد داشت اما در حال حاضر نمی‌توانم با اطمینان کامل بگویم این کار انجام خواهد شد یا نه.

سروی در ادامه صحبت‌های خود گفت: هنوز هیچ زمانی را برای برگزاری مسابقات کسب سهمیه اعلام نکرده‌اند اما آن چه مسلم است اینکه فرصت سه ماهه را در نظر می‌گیرند تا ورزشکاران به پیک آمادگی خود برسند بنابراین اول باید منتظر اعلام تاریخ باشیم و به محض آن برنامه‌هایمان را عملی می‌کنیم؛ البته فدراسیون در پی این است که با توجه به پروتکل‌های مشخص شده مجوز برگزاری اردو را بگیرد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو در پایان درباره اینکه فدراسیون در این مدت تعطیلی چه برنامه هایی را دنبال کرده است؛ گفت : با توجه به شرایط روزهای کرونایی برنامه آموزشی که در حوزه بانوان بوده را طبق تقویم انجام دادیم. بخش هماهنگی مربیان و داوران و دانش افزایی مانند هر سال برگزار شد؛ همچنین آزمون‌ها نیز به صورت مجازی بود. آن چه که بر اساس تقویم نتوانستیم جلو ببریم برنامه مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات آزاد بوده که به دلیل شرایط کشور و حفظ سلامت ورزشکاران برگزار نشد. برای آغاز اردو هم باید مجوز لازم را از ستاد مبارزه با کرونا دریافت کنیم.

  • 10:37
  • 1399/05/28
  • 21369