عصر تکنولوژی و نیاز مبرم به ورزش

در عصر جدید، تکنولوژی باعث فقر حرکتی، ناهنجاری اسکلت، مشکل روحی و روانی شده و نیاز مبرم برای جامعه سالم و با نشاط این است که ورزش را در برنامه زندگی قرار دهیم.

ورزش یا حرکت از بدو تولد انسان بوده و ناخواسته جزء اساسی‌ترین ارکان زندگی آدم بوده وخواهد بود.

در عصر جدید، تکنولوژی باعث فقر حرکتی، ناهنجاری اسکلت، مشکل روحی و روانی شده و نیاز مبرم برای جامعه سالم و با نشاط این است که ورزش را در برنامه زندگی قرار دهیم.

همه دانشمندان خصوصآ علوم پزشکی و تربیت بدنی، ورزش را پایه و اساس درمان خود قرار داده‌اند. به طور مثال ضعف عضلات را با تمرینات مقاومتی؛ مشکلات قلبی عروقی را با دویدن ساده و انعطاف پذیری را با کشش‌ها ایستا یا پویا تقویت می‌کنیم. آمادگی جسمانی مناسب نیز باعث بهروی بهتر زندگی می‌شود.

باتوجه به اهمیت فراوانی که ورزش درحوزه سلامت دارد، همانند غذا خوردن نياز اصلی انسان می‌باشد. باید سه جلسه‌ی حداقل یک ساعتی در هفته را برای تربیت بدنی در نظر بگیریم که طول عمر با کیفیت و صد البته با هزینه ها کمتر اما با شادی و عملکرد بالاتر، جامعه پویا و خلاق را داشته باشیم.

ورزش تکواندو باتوجه به تاریخچه مناسب در رویدادهای بین المللی، به ویژه المپیک نشان داده است ویژگی‌های یک ورزش علمی و کاربردی را دارا می‌باشد.

کلاس‌ها یا باشگاه‌های تکواندو دانشگاه عملی تربیت اخلاق و تربیت بدنی است.

تکواندو دارای فلسفه زیبای رفتار حرفه‌ای اجتماعی می باشد؛ ورزشکار نظم و انضباط ویژه مانند احترام به بزرگتر، استاد، مکان تمرین، درجات بالاتر و حتی در زمان مسابقات چه برنده یا بازنده باشد احترام به حریف و تمرین کنترل خشم را یاد می‌گیرد.

تکواندو ورزشی است که با تفکر و تمرکز؛ تحلیل، تحمل، تندرستی، توانایی و سرسختی ذهنی را افزایش می‌دهد.

ورزش غیر از زندگی باکیفیت برای کمک به جامعه و دوستی ها، انسجام وهمدلی، همکاری داوطلبانه اجتماعی بسیارکارآمد است.

ورزش تکواندو با حداقل فضا، مانند خانه و پارک‌ها، زمان مناسب امکان یک تمرین دلچسب را می‌تواند فراهم کند.

در شرایط کنونی که همه نیاز بیشتر به کنترل استرس و بالا بردن مقاومت بدنی درمقابل همه ویروس ها به ویژه کرونا را داریم، بهترین راه تمرین و حرکت های ورزشی است.

امیدوارم هموطنان عزیز ورزش را در برنامه زندگی خود قرار دهند چراکه سلامتی ارزشمندترین سرمایه هر انسانی است. 

حسینعلی نظری 
رییس کمیته مربیان فدراسیون تکواندو

  • 21:14
  • 1399/08/01
  • 177076