تکواندو در راستای مبارزه با کرونا

.

هفته تربیت بدنی و هفته سلامت بانوان ایران (سبا) را در شرایطی پشت سرگذاشتیم که آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از بیماری نوظهور کرونا ویروس درکشور عزیزمان ایران و در سراسر جهان روبه فزونی بوده است.

یکی از شاخص های بیماری های همه گیر دو برابر شدن می‌باشد و در حقیقت، این زمانی است که آمار مبتلایان دو برابر می شود. به نظر می رسد که در فصل پاییز و زمستان، با توجه به رفتارهای پرهیز از سرما و جمع شدن در فضاهای بسته این زمان کوتاه تر شود.

آنچه که لازم است در نظر داشته باشیم این است که ورزش تعطیل نیست و چه بسا با انجام فعالیت‌های ورزشی، سطح آمادگی جسمانی و ایمنی بدن افزایش یافته، استرس‌ها بهتر کنترل می شوند و احتمال بیماری وخیم ناشی از کروناویروس کم می شود.

تکواندو، یکی از ورزش هایی است که تمرینات و بسیاری از حرکات آن بالاخص در بخش پومسه و هانمادانگ قابلیت اجرای انفرادی دارد. طرفداران زیادی دارد و سنین مختلفی را به خود علاقمند کرده است. علاوه بر تمرینات بدنی، بر افزایش تمرکز و کنترل استرس ها تمرکز می‌کند و بنابراین، می تواند یک ورزش ایده آل برای حفظ سلامت و ایمنی بدن محسوب شود.

نکته مهم این است که ورزشکاران، به عنوان الگوهای سایر جوانان و خانواده ها، علاوه بر مسئولیت حفظ و حراست از سلامت خود، خانواده، و جامعه، مسئولیت فرهنگ سازی را باید به نحو احسن اجرا کنند و با حفظ روحیه ورزشی و شاداب و امید به آینده به اجرای پروتکل های بهداشتی توصیه شده همت گمارند.

تهیه و تنظیم: دکتر لاله حاکمی
 متخصص بیماری های داخلی- فلوشیپ فدراسیون پزشکی ورزشی آسیا
نایب رئیس و رئیس کمیته سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی و رییس کمیته پزشکی فدراسیون تکواندو

  • 12:18
  • 1399/08/05
  • 168039