پاراتکواندوکار مکزیکی برنده ارزشمندترین جایزه ورزشی این کشور شد

"خوآن دیگو گارسیا لوپز" نوجوان مکزیکی به عنوان نخستین پاراتکواندوکار این کشور موفق به کسب جایزه ارزشمند ورزشی مکزیک شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از سایت فدراسیون جهانی، "خوآن دیگو گارسیا لوپز" نوجوان مکزیکی به عنوان نخستین پاراتکواندوکار این کشور موفق به کسب جایزه ارزشمند ورزشی مکزیک شد.

از سال 1975، کمیسیون ورزشی ملی مکزیک اقدام به انتخاب بهترین ورزشکار می‌کند و در مراسمی مجلل با حضور رییس جمهور مکزیک او را معرفی می‌کند که ورزشکاران براساس موفقیت‌های سالانه، فعالیت‌های ورزشی و تاثیرشان بر روی جامعه گزینش و انتخاب می شوند.

"دیگو لوپز" نخستین پاراتکواندوکاری است که بر اساس عملکرد تاثیر گذارش در سال 2019 این مقام را کسب کرده است.

" لوپز" به عنوان یکی ازدرخشان ترین ستاره نوجوانان استعدادی نو در پاراتکواندو به شمار می‌رود که  سال 2019 موفقیت‌هایی مهم را در تاریخ پاراتکواندو به ثبت رسانده است.

در 16 سالگی نخستین عنوان قهرمانی در جهان را کسب کرد و سپس به چهار مقام بین المللی که یکی از آنها کسب مدال طلا رقابت‌های پن امریکن در "لیما" پرو بود دست پیدا کرد.

"لوپز" سال 2019 را بدون شکست به پایان رساند و تنها قهرمانی اروپا را از دست داد و نایب قهرمان شد. این ورزشکار مستعد همچنان جزو برترین‌های جهان قرار دارد و قهرمانی پن امریکن 2018 را در سن 15 سالگی بدست آورده است. موفقیت‌های چشمگیرش در سال 2019 او را از رده ی پنجم به رده ی دوم رساند و سهمیه حضور در بازی‌های پارالمپیک را کسب کرد. "گارسیا لوپز" حالا تبدیل به اسطوره ی ورزشی مکزیک شده است.

او با کسب مدال طلای قهرمانی جهان، رقابت‌های پن امریکن و  تندیس ارزشمند و معتبر ورزشی مکزیک، قبل از اینکه 18 ساله شود به دنبال جوایزی ارزشمندتر و بزرگتر مثل بدست آوردن طلای بازی‌های پارالمپیک توکیو است. البته او برای کسب این نشان باید از سد مهدی پوررهنما پاراتکواندوکار ایرانی که از بهترین‌های جهان است، بگذرد.

  • 08:43
  • 1399/10/03
  • 10180