ستاره تکواندو مغولستان به دنبال طلای پارالمپیک توکیو

"انختویا خورلباتار" پاراتکواندوکار مغولستان که مدال طلای جهان را در کارنامه دارد می‌خواهد با کسب نشان طلا بازی‌های پارالمپیک توکیو برای دیگر ورزشکاران الهام بخش باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، "انختویا خورلباتار" پاراتکواندوکار اهل مغولستان که سال 2017 مدال طلای جهان را در سن 29 سالگی بدست آورد حالا تصمیم دارد با کسب خوشرنگترین مدال بازی‌های پارالمپیک توکیو برای دیگر ورزشکاران الهام بخش شود.

بد ترین اتفاقی که خورلباتار در سن 13 سالگی تجربه کرد، تصادفی بود که منجر به قطع دستش شد. او که مادری تنها و دارای معلولیت جسمی است تصمیم گرفته است برای شرکت در نخستین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو آماده شود.

کشور مغولستان تاکنون توانسته به یک مدال طلا در بازی‌های پارالمپیک دست پیدا کند اما امیدوار است با حضور "خورلباتار" دومین مدال طلا خود را این بار در تکواندو بدست آورد.

"انختویا خورلباتار" پاراتکواندوکار گفت: هر روز و هر ساعت به سختی تلاش می‌کنم  تا به هدفم برسم. وقتی روی شیاپ‌چانگ می‌روم به خودم یادآوری می‌کنم که این بار نوبت توست و باید ثابت کنی که می توانی. با اینکه در لندن نتوانستم مقامی کسب کنم اما فهمیدم که زندگی و ورزش کاری گروهی است و من به تنهایی قادر به انجام کاری نیستم. شاید خودخواهی در آن زمان مانع پیشرفتم شد.

به سختی تمرین میکنم تا خود را برای حضور در بازیهای پارالمپیک توکیو آماده کنم.

  • 14:23
  • 1399/12/09
  • 11475