اولین مدال آور پومسه آذربایجان شرقی گفت؛

امیدوارم کسب مدال طلا بانوان تکواندو آذربایجان شرقی تداوم داشته باشد

سهیلا بیرنگ اولین مدال پومسه آذربایجان شرقی در مسابقات کشوری را کسب کرده بود، گفت: هرچند برای تمرین و حضور در مسابقات موانع بسیار بوده و هست ولی برای کسب موفقیت نباید به بهانه ها بها داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان آذربایجان شرقی، سهیلا بیرنگ در مورد مدالی که در مسابقات قهرمانی کشور اظهار داشت: مسابقات پومسه لیگ دسته یک کشوری امسال با وجود عدم حضور برخی از بازیکنان همچنان از سطح مطلوبی برخوردار بود و رقابت تناتنگی در رده های سنی مختلف را شاهد بودیم.

وی گفت: من از آبان 98 تمرینات جدی خود را برای کسب مدال طلا و جایگاه قهرمانی این دوره از مسابقات را از سر گرفته بودم و با وجود انتشار ویروس کرونا و محدودیت فعالیت‌های باشگاهی با طراحی تمرین بصورت مجازی و بصورت ویدئو و محتوای متنی برای هنرآموزانم، خود نیز به تمریناتم ولو محدود و هر از گاه ادامه می دادم. هرچند موانع بسیار بوده و هست ولی برای کسب موفقیت نباید به بهانه ها بها داد.

پومسه کار طلایی استان آذربایجان‌شرقی افزود: بنده از سال 97 در سمت مسئول پومسه بانوان استان با هدف ارتقا و رشد پومسه بانوان استان، با همکاری نائب رئیس استان اقدام به برگزاری استاژ فنی چند روزه با تفکیک رده ی مربیان و هنرآموزان نموده و با هماهنگی با کمیته ی مسابقات اقدام به برگزاری مسابقات آزاد  دوره ای و مسابقات انتخابی استان برای شناسایی استعداد ها و اعزام نفرات برگزیده ی استانی به مسابقات پومسه قهرمانی کشوری کرده ایم. در سال جاری هم تمام مسابقات آزاد پومسه به صورت مجازی و بصورت دو ماه یکبار جهت انگیزش بیشتر مربیان و هنرآموزان پیگیری و اجرا شده و جهت انگیزش بیشتر مربیان، برای این عزیزان تمامی مسابقات بصورت رایگان انجام می پذیرد.

وی گفت: اعزام به مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی پایه تا جوانان در سالهای اخیر و برگزاری مجازی مسابقات قهرمانی کشور امسال، این امکان را به ما داد تا با کسب تجارب بیشتر و افزایش خودباوری خود، در میادین ظاهر شویم. به حمد و قوه الهی و با حمایت رئیس هیات تکواندو استان، جناب مهندس رنجبرپور و تلاش نائب رئیس خانم زاور و دبیر محترم استان، استاد واحدی برای اولین بار اقدام به برگزاری اردوی آمادگی پومسه بانوان استان با اجرای پروتکل های بهداشتی و با تعداد محدود نفرات نمودیم و به حمد الهی شاهد درخشش استاد فرانک هنویی در رده ی سنی 51 تا 60 سال با مدال برنز مسابقات پومسه قهرمانی کشور امسال بودیم.

بیرنگ تاکید کرد: با شناسایی استعدادهای رشته پومسه در رده های سنی مختلف سنی، اقدام به برگزاری اردو های تمرینی با ریشه کنی کرونا از سطح کشور و در غیر اینصورت با اردوهای تمرینی غیرحضوری به فعالیت خود جهت شرکت در مسابقات قهرمانی کشور و دیگر مسابقات آزاد و انتخابی و لیگ های دسته یک و برتر کشوری در سالهای آتی ادامه خواهیم داد.

قهرمان کشور در پومسه لیگ دسته یک در مورد شروع فعالیتش در تکواندو و سابقه اش در این رشته عنوان کرد: من اهل مرند و متولد سال 64 و فارغ التحصیل رشته ی مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم افزار هستم. در حال حاضر مشاور و تحلیلگر سیستم های تحت وب و حوزه ی تجارت الترونیک ، فعال در تامین مواد اولیه صنایع غذایی استان و همزمان مربی و داور رسمی فدراسیون تکواندو کشور می باشم. از سال 87 و در سن 23 سالگی و بعد از ازدواج، تکواندو را از شهرستان شبستر شروع کرده و در این بین دوبار ، یکبار با وقفه 5 ساله و یکبار یک ساله به تکواندو بازگشته و زیر نظر استاد فنایی به فعالیت خود در عرصه تکواندو ادامه دادم. در سال 96 با اخذ دان 3 اقدام به اخذ مربی گری و داوری درجه 3 نمودم و از سال 97 کار خود را به عنوان مربی و داور آغاز نمودم. از اواسط سال 96 با آشنایی با رشته ی پومسه و قوانین آن با رهنمودهای استاد فرجی پیشکسوت تکواندو استان، کار خود را در عرصه پومسه شروع کردم و در این مسیر تنها حامی معنوی و مالی بنده همسرم بودند. بر این باور بوده و هستم که "برای شروع هرگز دیر نیست". از سال 97 در مسابقات انتخابی پومسه بانوان استان در رده ی سنی 31 الی 40 سال شرکت کردم و طی این 3 سال ، پیاپی به مسابقات پومسه قهرمانی کشور اعزام شده ام.  

وی از حس شیرین کسب مدال گفته و افزود: تجربه ی شیرین کسب اولین مدال طلای پومسه بانوان استان مصادف با سومین سال حضورم در لیگ پومسه دسته یک کشوری شد. این مسابقه در 8 هفته و دو دور رفت و برگشت و بصورت حضوری در محل فدراسیون برگزار شد که در دور رفت با اختلاف امتیاز ناچیز در جایگاه دوم قرار گرفته ولی به حمد الهی در دور برگشت با پیشی گرفتن از حریف اصلی توانستم به کسب جایگاه قهرمانی این دوره از مسابقات دست یابم.

  • 08:59
  • 1399/12/24
  • 13514