کمرانی: باید از فرصت کسب سهمیه به خوبی استفاده کنیم / دختران تکواندو در تورنمنت ترکیه گل کاشتند

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: ما یک فرصت بیشتر برای کسب سهمیه المپیک نداریم؛ باید به نحو احسن از این موقعیت استفاده کرده تا نتیجه خوبی بدست آوریم. در این خصوص به یک جمع بندی کلی رسیده‌ایم اما می‌خواهیم باز هم عملکرد بچه‌ها را از نظر روانی و فنی بررسی کرده و بهترین تصمیم را بگیریم.

تیم ملی تکواندو بانوان با شیوع ویروس کرونا و تعویق مسابقات کسب سهمیه المپیک تمرینات خود را از آذرماه در مرکز جهانی تکواندو آغاز کرد تا برای حضور در این رویداد سرنوشت‌ساز آماده شود.

در ادامه گفت‌و‌گو مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان با  روابط عمومی فدراسیون تکواندو را می‌خوانید:

مدیریت بازیکنان از دور سخت بود

سال متفاوتی را با وجود ویروس کرونا پشت سر گذاشتیم؛ اردوی تیم ملی 9 ماه تعطیل بود و بچه‌ها تمرینات را در خانه پیگیری می‌کردند که این موضوع باعث شد کار ما دشوارتر شود. در این مدت مدیریت بازیکنان از دور واقعا سخت بود اما سعی کردیم بچه‌ها را از نظر جسمانی و روانی آماده کنیم و خدا را شکر زمانی که با پیگیری‌های فدراسیون بالاخره مجوز برپایی تمرینات صادر شد، بچه‌ها آمادگی خوبی داشتند.

دختران تکواندو حرفه‌ای‌تر شده‌اند، این روند صعودی از سال 1398 چشمگیرتر شده و پله پله رشد کردند تا به این مرحله رسیدند. همان ابتدا هم اعتقاد داشتم که تیم آماده‌تری از نظر ذهنی، فنی و آمادگی جسمانی در اختیار داریم و با همدلی و همبستگی که میان آنها وجود دارد کار ما راحت‌تر شده و می‌توانیم تمرکز خود را بر بخش فنی و نقاط ضعف بگذاریم.

یکی از عواملی که باعث می‌شود تمرینات را بهتر پیگیری کنیم کاهش درصد چربی تکواندوکاران است که خدا را شکر در سالی که گذشت این امر نیز محقق شد. هرچند این روند خیلی طول کشید اما در نهایت به نتیجه دلخواه خود رسیدیم.

سال 1398 اعلام کردم که کادرفنی از تیمی همدل رونمایی می‌کند که خدا را شکر این اتفاق افتاد؛ این موفقیت‌ها حاصل تلاش کادرفنی و نایب رییس بانوان است؛حمایت ریاست فدراسیون بود و حتی اضافه شدن استاد خلیفه به عنوان مشاور فنی تاثیر مثبت و به سزایی در این راه داشت.

دختران تکواندو در تورنمنت ترکیه گل کاشتند

تورنمنت ترکیه میدان سختی بود که حریفان قدرتمندی در آن حضور داشتند؛ با توجه به اینکه سیستم تمرینی را عوض کرده‌ایم توانستیم به خوبی بچه‌ها را محک بزنیم. بازخوردی که از مبارزات تکواندوکاران در ترکیه گرفتیم نشان داد در مسیر درستی قرار داریم و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته ثمربخش بوده است. این مسابقات باعث شد گام بعدی را محکم‌‌تر برداریم و اشکالات فنی تکواندوکاران را متوجه شویم. مهم‌ترین نتیجه‌ای که از این رقابت‌ها گرفتم مدیریت لحظات پایانی بازی است که بایستی بیشتر بر روی آن کار شود.

دختران تکواندو واقعا گل کاشتند چراکه توانستند با این حریفان رقابت کنند و خیلی از آنها را شکست دهند اما باید سعی کنیم از این هم بهتر شویم؛ قطعا نقاط ضعفی داریم که می‌بایست روی آنها تمرکز کرده تا بچه‌ها آماده تر شوند. لازم است روی این نفرات سرمایه‌گذاری بیشتری صورت بگیرد و به تورنمنت‌ها و اردوهای مشترک بیشتری اعزام شوند تا بتوانیم نتیجه تمرینات آنها را در میدان ببینیم.

این برنامه‌ها نه تنها به تجربه ملی پوشان کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود کادرفنی نقاط ضعف تکواندوکاران را متوجه شده و مقایسه کند که در چه سطحی از آمادگی قرار دارند. تیم تکواندو بانوان از لحاظ فنی چیزی کم ندارد اما نیازمند تجربه بیشتر است که این مورد هم باید با برنامه‌ریزی هدفمند و حضور در تورنمنت‌ها و اردوها بهبود پیدا کند.

در شرایط کرونایی کار کردن به مراتب سخت‌تر است

در شرایط کرونایی کار کردن به مراتب سخت‌تر است اما چاره‌ای نیست؛ ما در این مدت کاملا قرنطینه بودیم و شاید به طور کلی دو یا سه بار برای تمرینات میدانی و هوازی از فدراسیون خارج شدیم. قطعا حفظ روحیه بچه‌ها در این شرایط کار سختی است اما از بایکنان و کادرفنی تشکر می‌کنم که توانستند با همدلی و محبتی که میان آنها وجود داشت این دوره را سپری کنند.

باید از فرصت کسب سهمیه به خوبی استفاده کنیم

برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک هنوز بر روی اعزام در وزن اول اصرار داریم اما بازیکن آن مشخص نیست همچنین با توجه به زمانی که در اختیار داریم برای اعزام در وزن دوم یا چهارم دست نگه‌ داشته‌ایم. ما یک فرصت بیشتر برای کسب سهمیه المپیک نداریم؛ باید به نحو احسن از این موقعیت استفاده کرده تا نتیجه خوبی بدست آوریم؛ در این خصوص به یک جمع بندی کلی رسیده‌ایم اما می‌خواهیم باز هم عملکرد بچه‌ها را از نظر روانی و فنی بررسی کرده و بهترین تصمیم را بگیریم.

تغییری در نفرات اعزامی به قهرمانی آسیا نداریم/ امیدوارم بتوانیم 8 نماینده در مسابقات جهانی داشته باشیم

تغییری در نفرات اصلی اعزامی به رقابت‌های آسیایی نداریم اما شاید از برخی نفرات که در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی سهمیه کسب کرده‌اند و می‌توانند به ما کمک کنند استفاده کنیم. برای حضور در مسابقات جهانی حتما انتخابی برگزار خواهیم کرد و امیدوارم پتانسیل تکواندوکاران به قدری بالا باشد که بتوانیم در هر 8 وزن نماینده داشته باشیم.

متاسفانه کرونا دست و پای ما را برای برخی برنامه‌ها بسته است اما بچه‌هایی که خارج از اردو هستند تلاش خود را متوقف نکنند تا انشالله بتوانیم در مسابقات انتخابی شاهد حضور آنها باشیم. رقابت‌های انتخابی همیشه برای من مهم بوده و دوست داشتم تکواندوکاران جدید و با انگیزه شناسایی و به اردو راه پیدا کنند تا شاهد رشد و شکوفایی این نفرات باشیم.

گام بلندی را در شروع برداشتیم

تیم بانوان به مرحله‌ای از آمادگی فنی و روانی رسیده و گام بلندی را در شروع برداشته‌ایم؛ امیدوارم بچه‌ها تلاش کنند تا آماده‌تر از قبل ظاهر شوند و کادرفنی نیز تمام سعی خود را می‌کند تا این بستر را برای آنها فراهم سازد.

انشاءالله اتفاقی خوب در مسابقات پیش رو برای تکواندوکاران و ورزشکاران رشته‌های دیگر که در این شرایط سخت تلاش می‌کنند، بیفتد و بهترین عملکرد را داشته باشند.

همچنین از مردم می‌خواهم برای ما دعا کنند تا بتوانیم قدم اول را در کسب سهمیه محکم برداریم و امیدوارم دختران تکواندو بتوانند برای چهارمین مرتبه در المپیک حضور پیدا کنند.

  • 10:59
  • 1400/01/06
  • 17697