سروی: شعار "تکواندو تعطیل نیست" را سرلوحه قرار دادیم/ لیگ بانوان سال متفاوتی را سپری کرد

نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: در ابتدای سال 1399 فدراسیون شعار "تکواندو تعطیل نیست" را سرلوحه کار خود قرار داد و با توجه به وضعیت موجود سعی کردیم بهترین شرایط را به وجود آوریم تا این رشته فعالیت‌های خود را ادامه بدهد و نبض آن بزند.

زهرا سروی نایب رییس بانوان تکواندو در خصوص سالی که سپری شد در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: در ابتدای سال 1399 فدراسیون شعار "تکواندو تعطیل نیست" را سرلوحه کار خود قرار داد و با توجه به وضعیت موجود سعی کردیم بهترین شرایط را به وجود آوریم تا این رشته فعالیت‌های خود را ادامه بدهد و نبض آن بزند.

وی افزود: تمام آنچه در تقویم سال 1399 پیش بینی شده بود به جز رقابت‌های کشوری کیوروگی را برگزار کردیم حتی در بخش آموزش سال پرباری داشتیم و می‌توان گفت سال طلایی این بخش بود. دوره‌های آموزشی بسیاری در این سال انجام و بستری برای فعالان این رشته فراهم شد تا در دوره های مربیگری و داوری حضور پیدا کنند. همچنین آزمون‌های ارتقاء کمربند بانوان در 12 دوره و با شرکت 20465 تکواندوکار پیگیری شد تا فعالیت تکواندوکاران متوقف نشود و خدا را شکر در این بخش هم موفق بودیم.

نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو با اشاره به رقابت‌های لیگ تکواندو گفت: شکل برگزاری لیگ در این سال متفاوت بود؛ با توجه به حساسیت‌هایی که از سوی خانواده‌ها وجود داشت مسابقات را به شکل محدودتر اما با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردیم. ورزشکاران، کادرفنی و مسئولان برگزاری تست کرونا دادند؛ پس از آن هم در هتل قرنطینه و رقابت‌ها نیز بدون حضور تماشاچی برگزار شد. در رده سنی پایه هم هر ساله لیگ‌های پویایی داشتیم اما ترجیح دادیم در این شرایط آن را تعطیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری خوبی که در رده های سنی پایه صورت گرفته در رده سنی نونهالان با اقتدار قهرمان آسیا و جهان هستیم و در رده سنی نوجوانان که پشتوانه بزرگسالان است، قهرمانی جهان را در میان 150 کشور بدست آوردیم؛ هنوز در بزرگسالان این مهم حاصل نشده اما دور از دسترس نیست و نیاز به زمان داریم. آن زمان را می‌بینم که دختران تکواندو هم دوشادوش مردان عنوان قهرمانی آسیا و جهان را از آن خود کنند.

سروی در ادامه گفت: عملکرد تکواندوکاران در تورنمنت ترکیه قابل قبول بود؛ به هر حال در کار فنی افت و خیزهایی وجود دارد که طبیعی است اما به نظرم با اعزام 8 ورزشکار، کسب یک مدال طلا، یک نقره و 4 برنز نتیجه خوبی است.

نایب رییس بانوان با اشاره به مسابقات کسب سهمیه المپیک که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود گفت: حضور در تورنمنت ترکیه بسیار مفید بود و کمک می‌کند تا کادرفنی در خصوص اوزان اعزامی به این رویداد به جمع بندی لازم برسند. انشالله به زودی اسامی نفرات اعزامی اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: اولین اردوی تیم‌ملی پاراتکواندو بانوان از یک ماه پیش و به صورت رسمی آغاز شد؛ عملکرد نفرات راه‌یافته به اردو در حال بررسی است و تمرینات به صورت جدی پیگیری می‌شود. بسیار ارزشمند است که فرصتی در اختیار این نفرات قرار گرفته تا فعالیت خود را حرفه‌ای انجام دهند. انشاءالله پاراتکواندوکاران با کسب آمادگی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت خواهند کرد و نیم ‌نگاهی هم به رقابت‌های کسب سهمیه پارالمپیک داریم.

  • 11:12
  • 1400/01/06
  • 19378