مسئول کمیته داوران استان؛

375 داور در البرز فعال هستند

عبدالمحمد بسحاق مسئول کمیته داوران به ارائه آمار و عملکرد سال 99 در حوزه داوری پرداخت و از برنامه های تدوین شده سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان البرز، با اعلام عبدالمحمد بسحاق مسئول کمیته داوران مردان استان، 375 داور در دو بخش کیوروگی و پومسه از درجات یک تا سه بین المللی و کشوری در سایت بانک اطلاعات فدراسیون به نام البرز ثبت و در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به مطلب فوق گفت: به تفکیک در بخش کیوروگی  276 داور و 99نفر در بخش پومسه فعال هستند.

این مسئول با گریزی بر عملکرد کمیته داوران در سال 99 استان  افزود: اولین رویداد برگزار شده در استان طبق بخش نامه ارسالی فدراسیون هماهنگی سالیانه داوران بود که به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی  با حضور 134 نفر از داوران استان زیر نظر مدرسین فدراسیون در اردیبهشت ماه سال 99 برگزار گردید.

بسحاق تصریح کرد: در ابتدای سال 99 برنامه ای تحت عنوان چالش بهترین عکس و جمله داوری را نیز از طریق پیج اینستاگرام اجرایی کردیم و به بهترین های این چالش نیز جوایزی تعلق گرفت. در بحث دوره ها نیز میزبان  کلاس ارتقاء داوری ممتاز ملی با حضور 102 شرکت کننده در گستره کشوری بودیم که با رضایتمندی مطلوبی از سوی مدرسین و شرکت کنندگان همراه بود. حافظ مهدوی، مجید نامجو و فاطمه بابایی مدرسین این دوره بودند و اسماعیل قمی دبیر کمیته داوران مسئولیت برگزاری دوره را بر عهده داشت. ضمن اینکه کلاس داوری درجه سه نیز به میزبانی البرز با حضور 30 نفر در آذرماه 99 زیر نظر ناصر باقری مدرس فدراسیون و علی پوزش به عنوان مدیر دوره برگزار شد.

مسئول کمیته داوران استان گفت: خوشبختانه با  وجود محدودیت های موجود داوران بین المللی البرزی در سمینارها و رفرش های اعلامی فدراسیون به صورت مجازی شرکت کردند که ماحصل آن ارتقاء دو نفر از داوران به درجه یک و ارتقاء یک نفر به درجه دو بین المللی بود.

وی افزود: در سال جاری در مجموع 40 نفر از داوران استان در رقابتهای لیگ، مسابقات حضوری و مجازی که در فدراسیون تکواندو برگزار شد به قضاوت پرداختند و چهار عنوان داور نمونه این رقابتها را از آن خود کردند. داوران استان در 2 رویداد بین المللی و برون مرزی نیز شرکت کردند.

بسحاق ادامه داد: با توجه به اینکه روند ادامه شرایط بیماری مشخص نیست بنا داریم در سال 1400 با برگزاری کارگاه ها ی اختصاصی به تقویت داوران به ویژه در بخش پومسه بپردازیم تا داوران استان از شرایط ایده ال دور نشوند، ضمنا با توجه به نیاز سنجی انجام شده دوره های ارتقاء و کارگاه روانشناسی را برگزار خواهیم کرد.

بسحاق در پایان با قدردانی از حمایت های مسئولین هیات استان در بخش داوری خاطر نشان کرد: امیدوارم در سال آتی نیز برنامه های تدوین شده در حوزه داوری عملی گردد و روند رو به رشد تکواندو استان متداوم و زنجیره کسب افتخارات این استان به عنوان قطب تکواندو کشور پیوسته باشد.

  • 16:00
  • 1400/01/13
  • 9661