مسئول کمیته هیانگ استان گفت؛

البرز در بخش هیانگ جز استان های پیشرو است

بیژن گلی زاده مسئول کمیته هیانگ استان گفت: برنامه های تدوین شده در کمیته هیانگ در سال 99 بدلیل شیوع ویروس کرونا مغفول ماند، در سال جاری با توجه به تجارب اکتسابی در سال گذشته برنامه هایمان را اجرا خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی  فدراسیون تکواندو و به نقل از هیات تکواندو استان البرز، بیژن گلی زاده مسئول کمیته هیانگ این هیات در گفتگویی با اشاره به برنامه های اجرا شده در سال 99 از سوی این کمیته به شرح برنامه های پیش رو پرداخت.

مسئول کمیته هیانگ استان گفت: با توجه به شرایط ویژه ی به وجود آمده در سال 99 و به واسطه همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه ها، بسیاری از برنامه های از پیش تعیین شده مانند برگزاری مسابقات گوناگون، لیگ انفرادی که می توانست بازتاب گسترده ای در سطح کشور داشته باشد و نیز برگزاری دوره های مربیگری، استاژهای فنی و آزمون ها مغفول ماندند، با این وجود با هدف پویایی این رشته در سطح استان برنامه هایی را به شرح ذیل به مرحله اجرا در آمد که از این حیث می توانیم مدعی آن باشیم تنها استان پیشرو در زمینه انجام فعالیت های رسمی در بخش هیانگ در سطح کشور بوده ایم.

مسئول کمیته هیانگ هیات تکواندو استان البرز ادامه داد: اولین برنامه ما در سال 99 برگزاری مسابقات مجازی اجرای تول(فرم) در خرداد ماه به مناسبت آزادسازی خرمشهر و با حضور 108 شرکت کننده از 6 استان البرز، تهران، ایلام، گیلان، اهواز، کردستان بود که در پایان به مقام آوران حکم و مدال اهدا شد.

وی افزود: مسابقات غیر حضوری و بین باشگاهی به صورت چالشی از دیگر برنامه های اجرا شده در مرداد ماه بود بدین صورت که هنرجویان عکسهایی از ضربات از پیش تعیین شده را اجرا کرده و پس از ارسال با قضاوت داوران بهترین عکس معرفی شد.

گلی زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هنرجویان ما در بخش هیانگ نیز در مسابقاتی که به صورت آنلاین و حضوری به مناسبت های مختلف در بخش کیوروگی و هان مدانگ بود شرکت و حائز رتبه گردیدند.

گلی زاده خاطر نشان کرد: پیگیری احکام معوقه در فدراسیون و ثبت اطلاعات هنرجویان و مربیان در سامانه بانک اطلاعات فدراسیون که خوشبختانه تعدادی از احکام چاپ و ارسال گردیدهاز دیگر فعالیت های این کمیته است.

وی در ادامه به  تشریح برنامه های پیش رو در سال 1400 پرداخت و گفت: با توجه به اینکه زمان پایان محدودیت های کرونایی مشخص نمی باشد جهت حفظ آمادگی تکواندوکاران و در حرکت بودن و پویایی تکواندو بنا داریم با تجربیات اکتسابی طی یک سال گذشته، مسابقات، دوره ها و کلاس های آموزشی به صورت مجازی برگزار نماییم.

این مسئول افزود: در صورت موافقت فدراسیون آزمون های ارتقاءکمربند در سطح استان را نیز به صورت غیر حضوری برگزار خواهیم نمود. ضمن اینکه در صورت صدور مجوز برگزار مسابقات در استان، لیگ انفرادی استانی را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی راه اندازی خواهیم کرد.

مسئول کمیته هیانگ گفت: با توجه به اینکه برگزاری مسابقات به صورت حضوری تفاوت بسیاری چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ جذابیت بصری دارد امیدواریم هرچه سریعتر این مهم با ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا حاصل شود.

گلی زاده با اشاره به فعالیت ها و رزومه این کمیته طی سال های اخیر گفت: در ابتدای فعالیت در فدراسیون تکواندو در استان دو مربی و دو داور فعال داشتیم که با اقدامات صورت گرفته از جمله اطلاع رسانی و جذب علاقه مندان  به این رشته، برگزاری کلاس های فنی و استاژهای هفتگی برای تربیت مربی که در استان بر تعداد آنها افزوده شد به صورتی  که هر ساله شاهد افزایش چند برابری مربیان بودیم.

وی ادامه داد: در بخش داوری نیز در ابتدا جهت برگزاری مسابقات تعدادی از  داوران مسابقات از استان های دیگر تامین میشد و به دلیل کمبود داور مجبور بودیم مسابقات را در یک زمین برگزار نماییم  ولی در حال حاضر در این امر نیز مستقل شده و با توجه به مسابقات زیادی که نسبت به دیگر استان ها برگزار کردیم داوران مجرب و خوبی را در اختیار داریم و برای تقویت داوران با هماهنگی ها و ارتباطی که با دوستان خود در دیگر استانها داشتیم این عزیزان را برای قضاوت در مسابقات خارج استان نیز اعزام کردیمدر بخش کمیته های استان با بررسی و جلسات متعددی که برگزار کردیم نفرات متعهد و دلسوز را با توجه به توانمندیشان در بخش مردان و زنان شناسایی و معرفی کردیم که به لطف خدا و همکاری دوستان من در استان، طی چند سال اخیر همیشه جزء فعال ترین استان های کشور بودیم .

گلی زاده خاطر نشان ساخت: در تمامی رده های سنی مسابقات برگزار و نفرات برتر را شناسایی کردیم و در اعزام ها به مسابقات قهرمانی کشور موفق به ثبت نتایج قابل قبولی شدیم و در مسابقات کشوری که برگزار شد با آمادگی کامل شرکت کردیم.  باتوجه به سرمایه های موجود آمادگی حضور در تورنمنت های بین المللی را نیز داریم.

مسئول کمیته هیانگ گفت: با تلاش شبانه روزی و مشورت هایی که با دوستان داخلی و خارجی خود داشتم اولین استانی بودیم که سیستم داوری اختصاصی تکوان دو itf را راه اندازی و مسابقات را با سیستم برگزار کردیم.

گلی زاده تصریح کرد: کلاس های فعال اختصاصی، برگزاری مسابقات کسب مدال ها و  عناوین قهرمانی های کشوری، بیشترین اعضاء تیم ملی  بخشی از فعالیت های تکواندو itf استان طی چند سال اخیر بوده که امیدوارم با برچیده شدن این بیماری شاهد ادامه روند رو به رشد تکواندو itf استان در عرصه ملی و بین المللی باشیم .

وی در پایان خاطر نشان ساخت:در سالی که گذشت شاهد اتحاد و همدلی فراوانی در هیئت تکواندو استان بودیم و ارتباط تنگاتنگی میان کمیته های استان برقرار بوده که این مهم در سایه زحمات و مدیریت هوشمندانه ریاست هیات رقم خورده است که امیدوارم روند سیر صعودی این هیات ادامه دار باشد.

  • 23:27
  • 1400/01/20
  • 8439