شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو؛

عزیزی و شهاب نمایندگان پاراتکواندو ایران در روز سوم و پایانی

سومین و آخرین روز از مسابقات پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک توکیو، فردا (شنبه - 13 شهریورماه) با رقابت‌های اوزان 75+ کیلوگرم مردان و 58+ کیلوگرم زنان پیگیری خواهد شد که اصغر عزیزی و رایحه شهاب نمایندگان کشورمان در این روز هستند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات پاراتکواندو در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از روز گذشته (پنجشنبه - 11 شهریورماه) با حضور 73 پاراتکواندوکار از 37 کشور در سه وزن مردان (61-، 75- و 75+ کیلوگرم) و زنان (49-، 58- و 58+ کیلوگرم)  در سالن "ماکوهاری مسه" آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

فردا (شنبه - 13 شهریورماه) و در روز سوم و پایانی این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 75+ کیلوگرم مردان و 58+ کیلوگرم زنان برگزار خواهد شد که اصغر عزیزی و رایحه شهاب به عنوان نمایندگان ایران به روی شیاپ چانگ می روند. اولین مبارزه رایحه شهاب (شماره 303) طبق برنامه ساعت 10:30 به وقت محلی (6 به وقت ایران) است و نخستین مبارزه اصغر عزیزی نیز (شماره 316) ساعت 13:45 به وقت محلی (9:15) انجام خواهد شد.

براساس قرعه کشی انجام شده، رایحه شهاب در وزن 58+ کیلوگرم براساس رنک المپیکی در جایگاه دوازدهم جدول قرار گرفته که در اولین گام با "گولجونوی ناایموا" از ازبکستان که در رنک سه قرار دارد و نقره و برنز قهرمانی جهان، برنز بازی‌های جهانی آیواز، دو طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی آسیا و نقره قهرمانی اروپا در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد، مبارزه می‌کند. وی در صورت برتری باید با نماینده میزبان "شوکو اتا" دارنده برنز قهرمانی جهان و برنز قهرمانی آسیا دیدار کند.

رایحه در صورت برتری و راهیابی به مرحله نیمه نهایی یکی از نمایندگان انگلیس، مراکش و استرالیا را پیش رو دارد؛ پاراتکواندوکاران ترکیه، آذربایجان، اوکراین، فرانسه، مکزیک و برزیل نیز در پایین جدول قرار دارند که اگر نماینده کشورمان به فینال صعود کند باید با یکی از آنها مبارزه کند.

اصغر عزیزی در وزن 75+ کیلوگرم براساس رنکینگ خود در جایگاه دوم قرار گرفته است؛ وی پس از یک‌دور استراحت در اولین دیدار به مصاف برنده دیدار قزاقستان و کاستاریکا می‌رود. "نیشان امیرالی" از قزاقستان دارای رنک 10 است و از طریق مسابقات قاره ای جواز حضور در توکیو را بدست آورده و دو طلا و نقره قهرمانی جهان، طلا قهرمانی اروپا و نقره قهرمانی آسیا در کارنامه دارد. "آندرس مولینا" از کاستاریکا نیز در جایگاه هفدهم رنکینگ قرار دارد و برنز قهرمانی آمریکا و دو برنز پارااُپن بازی‌های آمریکایی را تاکنون کسب کرده است.

عزیزی در صورت صعود به نیمه نهایی باید برابر یکی از پاراتکواندوکاران ترکیه، انگلیس و روسیه قرار بگیرد؛ در بالای جدول نیز آمریکا، مکزیک، لیبی، مراکش، آروبا و کرواسی قرار دارند که اصغر اگر به فینال صعود کند برابر یکی از آنها قرار می گیرد.

پاراتکواندو ایران با ترکیب مهدی پوررهنما، اصغر عزیزی و رایحه شهاب در اولین دوره حضور این رقابت‌ها در پارالمپیک توکیو شرکت کرده است؛ هدایت تیم مردان برعهده پیام خانلرخانی به عنوان سرمربی و مهدی احمدی به عنوان مربی است؛ عاطفه کشاورز نیز سرمربیگری بانوی پارالمپیکی پاراتکواندو کشورمان را برعهده دارد.

  • 09:50
  • 1400/06/12
  • 5558