شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک – توکیو؛

نایب قهرمانی پوررهنما در پارالمپیک توکیو/ نخستین مدال تاریخ پاراتکواندو ایران به نام مهدی ثبت شد

مهدی پوررهنما پاراتکواندوکار شایسته کشورمان در نخستین دوره حضور تکواندو در پارالمپیک موفق شد نایب قهرمانی این دوره از بازی‌ها را به نام خود ثبت کرده تا اولین مدال آور تاریخ پاراتکواندو ایران لقب بگیرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات تکواندو در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از روز گذشته (پنجشنبه - 11 شهریورماه) با حضور 73 پاراتکواندوکار از 37 کشور در سه وزن مردان (61-، 75- و 75+ کیلوگرم) و زنان (49-، 58- و 58+ کیلوگرم)  در سالن "ماکوهاری مسه" آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

امروز (جمعه - 12 شهریورماه) و در روز دوم این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 75- کیلوگرم مردان و 58- کیلوگرم زنان برگزار شد که مهدی پوررهنما به عنوان نخستین نماینده پاراتکواندو ایران به مصاف رقبای خود رفت که در فینال نتیجه را به نماینده مکزیک واگذار کرد و به نشان نقره این دوره از رقابت‌ها رسید تا اولین مدال آور پاراتکواندو ایران در پارالمپیک لقب بگیرد.

پوررهنما در اولین مبارزه خود برابر "فاتح چلیک" از ترکیه دارنده نقره قهرمانی جهان، نقره بازی‌های جهانی آیواز، دو برنز قهرمانی اروپا، نقره و برنز قهرمانی اروپا و طلا و دو برنز قهرمانی آسیا مقتدرانه و با نتیجه 37 بر 21 پیروز شد. مهدی در دومین دیدار نیز مقتدرانه "نورلان دنبایو" از قزاقستان دارنده دو طلا قهرمانی جهان، سه طلا قهرمانی آسیا، دو طلا قهرمانی اروپا و یک نقره قهرمانی آفریقا را 24 بر 6 شکست داد.

پاراتکواندوکار وزن 75- کیلوگرم کشورمان در فینال با "خوآن دیگو گارسیا لوپز" از مکزیک دارنده طلا قهرمانی جهان، طلا قهرمانی آمریکا، نقره قهرمانی اروپا و دو طلا پارااُپن بازی‌های آمریکایی مبارزه کرد که در این مرحله در نهایت شایستگی نتیجه را 26 بر 20 واگذار کرد و بر سکوی نایب قهرمانی پارالمپیک ایستاد.

هدایت تیم مردان برعهده پیام خانلرخانی به عنوان سرمربی و مهدی احمدی به عنوان مربی است.

فردا (شنبه – 13 شهریورماه) رقابت‌های روز سوم و پایانی برگزار خواهد شد که اصغر عزیزی در وزن 75+ کیلوگرم و رایحه شهاب در وزن 58+ کیلوگرم نمایندگان پاراتکواندو ایران هستند.

  • 17:05
  • 1400/06/12
  • 11308