شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک – توکیو؛

شکست قهرمان جهان برابر عزیزی/ مصاف اصغر و نماینده کرواسی در فینال پارالمپیک توکیو

اصغر عزیزی پاراتکواندوکار وزن 75+ کیلوگرم کشورمان در دومین مبارزه خود نماینده روسیه را 9 بر 4 از پیش رو برداشت تا به فینال پارالمپیک توکیو راه پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات پاراتکواندو در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از روز پنجشنبه - 11 شهریورماه با حضور 73 پاراتکواندوکار از 37 کشور در سه وزن مردان (61-، 75- و 75+ کیلوگرم) و زنان (49-، 58- و 58+ کیلوگرم)  در سالن "ماکوهاری مسه" آغاز و امروز به پایان می‌رسد.

امروز (شنبه - 13 شهریورماه) و در روز سوم و پایانی این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 75+ کیلوگرم مردان و 58+ کیلوگرم زنان در حال برگزاری است که اصغر عزیزی و رایحه شهاب به عنوان نمایندگان ایران هستند.

اصغر عزیزی نماینده وزن 75+ کیلوگرم در دومین مبارزه خود به مصاف "زین الدین آتائف" از روسیه دارنده یک طلا، دو نقره و سه برنز قهرمانی جهان، طلا، نقره و برنز قهرمانی اروپا، طلا و برنز قهرمانی آفریقا و برنز قهرمانی آسیا رفت و موفق شد نتیجه را 9 بر 4 به نفع خود به پایان برساند.

اصغر در اولین گام نیز "آندرس مولینا" از کاستاریکا دارنده برنز قهرمانی آمریکا و دو برنز پارااُپن بازی‌های آمریکایی را در راند طلایی (9 – 9) مغلوب خود کرده بود.

هوگوپوش وزن 75+ کیلوگرم کشورمان در فینال با "ایوان میکولیچ" از کرواسی دارنده یک طلا، دو نقره و یک برنز قهرمانی جهان، دو طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی اروپا، طلا و نقره قهرمانی اقیانوسیه، نقره و برنز قهرمانی آفریقا و برنز بازی‌های جهانی آیواز دیدار خواهد کرد.

مبارزات فینال ساعت 21:15 به وقت محلی (16:45 به وقت تهران) برگزار می‌شود.

هدایت تیم مردان برعهده پیام خانلرخانی به عنوان سرمربی و مهدی احمدی به عنوان مربی است.

  • 14:21
  • 1400/06/13
  • 5946