مکزیک، میزبان مسابقات تکواندو قهرمانی جهان 2022

با تصمیم شورای اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو، رقابت‌های قهرمانی جهان 2022 به میزبانی "کانکون" مکزیک و مسابقات قهرمانی نونهالان جهان 2023 در "سارایوو" بوسنی‌و‌هرزگوین برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از سایت فدراسیون جهانی، با تصمیم شورای اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو و طبق رای‌گیری آنلاین فوق‌العاده‌ای که انجام شد، مقرر گردید رقابت‌های قهرمانی جهان 2022 به میزبانی "کانکون" مکزیک و مسابقات قهرمانی نونهالان جهان 2023 در "سارایوو" بوسنی‌و‌هرزگوین برگزار شود.

برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی جهان، "باکو" آذربایجان، "بیروت" لبنان و "کانکون" مکزیک اعلام آمادگی کرده بودند؛ پس از اینکه نمایندگان حاضر در این جلسه در خصوص امکانات کشور خود توضیحاتی را مطرح کردند در نهایت "کانکون" با 52 درصد آرا موفق شد میزبانی این رویداد را کسب کند.

"سارایوو" بوسنی‌و‌هرزگوین نیز با اختصاص 92 در صد آرا میزبانی رقابت‌های قهرمانی نونهالان جهان 2023 را بدست آورد.

رییس فدراسیون جهانی در این جلسه گفت: از اینکه "کانکون" میزبانی مسابقات قهرمانی جهان 2022 و " سارایوو" میزبانی رقابت‌های قهرمانی نونهالان جهان 2023 را برعهده گرفته‌اند، خوشحال هستیم. هر دو میزبان ظرفیت‌ها و امکانات خوبی را به نمایش گذاشته‌اند و بدون شک به خوبی این رویدادها را برگزار خواهند کرد.

دکتر چو در ادامه گفت: مکزیک تجربیات خوبی را در برگزاری مسابقات جهانی و گرندپری در اختیار دارد و "کانکون" نیز از این تاریخچه بی بهره نخواهد بود. بوسنی‌و‌هرزگوین برای نخستین بار است که میزبان رویدادی جهانی است و امیدواریم که این رقابت‌ها بتواند نقش به سزایی در پیشرفت تکواندو در این کشور ایفا کند. تلاش کشورها در جلسه امروز برای کسب میزبانی رقابت‌های جهانی حاکی از علاقه‌مندی آنها برای آغاز رقابت‌ها بوده و می‌توان گفت در سال جدید با ایمنی و اقداماتی  موفقیت‌آمیز به استقبال برگزاری مسابقات خواهیم رفت.

پیش از این قرار بود مسابقات قهرمانی جهان فروردین ماه سال آینده و در "ووشی" چین برگزار شود که به دلیل همه‌گیری مجدد ویروس کرونا و توجه به سلامتی شرکت کنندگان، این کشور از میزبانی رقابت‌ها انصراف داد.

"گویانگ" کره‌جنوبی نیز طی روزهای 21 تا 24 آوریل (یکم تا چهارم اردیبهشت‌ماه 1401) میزبان رقابت‌های قهرمانی جهان پومسه خواهد بود. هرچند که در دو سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا، فدراسیون جهانی تکواندو برگزاری چالش های مسابقات آنلاین قهرمانی جهان پومسه به منظور ارتقاء و جذب علاقمندان به این رشته را در دستور کار خود قرار داده بود.

دکتر چو در این جلسه اعلام کرد برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان برای کودکان می‌تواند در توسعه این رشته تاثیر به سزایی داشته باشد. همچنین اصلاحاتی در قوانین مسابقات به تصویب رسید تا رقابت‌ها با پویایی و جذابیت بیشتری برگزار شود.

در این جلسه "چونجائه پارک" نماینده کوکی‌وان نیز برای حضور در جلسه آتی شورای فدراسیون جهانی تکواندو معرفی شد.

جلسه بعدی شورای اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو همزمان با رقابت‌های قهرمانی جهان پومسه در "گویانگ" کره‌جنوبی برگزار می‌شود.

  • 07:33
  • 1400/11/09
  • 12932