هون: تکواندوی ایران به گسترش پیام صلح کمک شایانی می کند

مدیر مرکز آموزش جهانی گفت: با توجه به موقعیت خوب ایران در خاورمیانه، این کشور می تواند در گسترش پیام صلح فدراسیون جهانی تکواندو مفید واقع شود.

کو کوانگ هون مدیر مرکز آموزش جهانی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو، درباره دوره بین المللی هانمادانگ به میزبانی تهران، بیان کرد: این دوره بین المللی داوری سطح قابل قبولی داشت و از دید من با کلاس جهانی برابری می کرد و ما رضایت کامل از میزبانی ایران داشتیم.

هون در مورد افتتاح مرکز آموزش جهانی در تهران، عنوان کرد: این مرکز برای اولین بار پس از کره جنوبی در ایران افتتاح شد  که موقعیت خوبی خواهد بود تا کلاس‌های آموزشی برای همسایگان ایران در تهران برگزار شوند. ایران از لحاظ جغرافیایی موقعیت خوبی در خاورمیانه دارد و این کشور می تواند در تحقق شعار اصلی تکواندو که توسعه صلح جهانی است، مفید واقع شود.

مدیر مرکز آموزش جهانی درباره حضور هادی ساعی در راس فدراسیون تکواندو، اظهار کرد: در ابتدا به ساعی بابت حضور در فدراسیون تکواندو ایران تبریک می گویم. من ساعی را از مدال آوری های جهانی و درخشش در المپیک می شناسم و به همین دلیل در ورزش جهان به شهرت خوبی رسیده است. ساعی در قامت تکواندوکار همیشه درخشیده است و حالا  امیدوارم روزهای خوش قهرمانی را این بار در سمت رئیس فدراسیون تکواندو تجربه کند.

او با اشاره به مهمان نوازی مردم ایران، بیان کرد: ایران کشور خوبی است و مردم بسیار مهربان و مهمان نوازی دارد. هر زمانی که به ایران سفر می کنم حس خوبی می‌گیرم چون مردم با آغوش باز از من پذیرایی می کنند. همچنین ایرانیان از لحاظ فرهنگی اشتراکات زیادی با مردم کرده جنوبی دارند.

  • 11:15
  • 1401/01/14
  • 3995