صعود پومسه روهای ایران به مرحله نهایی چالش جهانی

در پایان مرحله نیمه نهایی رقابتهای پومسه آنلاین چالش جهانی ۹ تکواندوکار ایران راهی فینال شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در این مرحله از میان شش نماینده تیم مردان ایران ۵ تکواندوکار به مرحله نهایی صعود کردند. علی نادعلی در رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال با کسب امتیاز ۷.۲ و ایستادن در جایگاه سوم، داود رسولی زاده در رده سنی ۴۱ تا ۵۰ سال با امتیاز ۶.۷۵ و رتبه ششم، علی برزگری در رده سنی ۵۱ تا ۶۰ با امتیاز ۶.۸۷ رتبه چهارم، مرتضی استکی در رده سنی ۶۱ تا ۶۵ با امتیاز ۶.۹۵ و رتبه دوم و در پومسه ابداعی بالای ۱۸ سال محمد امین گماریان با امتیاز ۶.۷۸ و رتبه ششم به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

ضمن اینکه در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ رضا نظری با کسب رتبه نهم از صعود به فینال باز ماند.همچنین قربان دلشاد در رده سنی بالای ۶۵ سال به دلیل تعداد شرکت کنندگان به صورت مستقیم راهی فینال شده بود.

در گروه زنان نیز تیم ایران با ۵ پومسه رو حضور داشت که فاطمه ستوده به دلیل آسیب دیدگی در این مرحله شرکت نکرد و چهار نماینده دیگر کشورمان توانستند به دور نهایی صعود کنند.

زینب طغیانی در رده زیر ۳۰ سال با امتیاز ۷.۴۰ همانند دوره مقدماتی رتبه نخست را کسب کرد و راهی مرحله نهایی شد. ضمن اینکه آتوسا فرهمند در رده سنی زیر ۴۰ سال با امتیاز ۷.۰۷ و رتبه چهارم، مریم بهزاد در رده سنی زیر ۵۰ سال با امتیاز ۶.۸۵ و رتبه پنجم، رها میربزرگی در رده سنی زیر ۶۰ سال با امتیاز ۶.۱۵ و رتبه هشتم جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند. ضمن اینکه سکینه هوشنگی در رده سنی زیر ۶۵ سال به دلیل تعداد شرکت کنندگان به صورت مستقیم راهی فینال شده بود.

فینال این مسابقات  روز یکشنبه ۲۱ فروردین ماه برگزار خواهد شد و 11 نماینده کشورمان در بخش بانوان "زینب طغیانی، آتوسا فرهمند، مریم بهزاد، رها میربزرگی و سکینه هوشنگی " و در بخش مردان" داود رسولی زاده، علی نادعلی، علی برزگری، مرتضی استکی، محمد امین گواریان  و قربان دلشاد"برای کسب  خوشرنگترین مدال تلاش خواهند کرد.

  • 11:59
  • 1401/01/19
  • 1910