اخلاقی: آسیایی‌ها اصلی‌ترین رقبای ما در قهرمانی جهان هستند

سرمربی تیم ملی پومسه گفت: کشورهای آسیایی به ویژه کره جنوبی و چین تایپه از اصلی ترین رقبای ما در رقابت‌های قهرمانی جهان هستند.

احمد اخلاقی سرمربی تیم ملی پومسه آقایان کشورمان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو، با اشاره به تمرینات ملی پوشان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان، عنوان کرد: 21 اسفند ماه آخرین مرحله انتخابی تیم ملی پومسه آقایان با حضور استاد بزرگ تکواندو «شين چال كانگ»  برگزار شد و برترین ها به اردوی تیم ملی پیوستند. در تعطیلات عید نوروز نیز تمرینات پیگیری شد و تا 28 فروردین که زمان اعزام تیم به کره جنوبی است، تمرینات ادامه دارد.

اخلاقی در ادامه بیان کرد: 2 دوره از تمرینات به خوبی پشت سر گذاشته شد، بازیکنان فشار تمرین اولیه را تحمل کردند و فعلا در فاز تکنیکی هستیم. قصد داریم  ضعف ملی پوشان روی برخی از تکنیک ها را رفع کنیم و فعلا تمرکزمان روی این بخش است. امیدوارم تا 28 فروردین تیم همچنان از لحاظ آمادگی بهترین شرایط را داشته باشد.

سرمربی تیم ملی پومسه درباره اصلی ترین رقبای ایران در این رقابت ها، اظهار کرد: این مسابقات در کره جنوبی مهد تکواندو جهان برگزار می شود و این کشور در 10 دوره اخیر قهرمان مسابقات شده است. به غیر از کره جنوبی که یکی از اصلی ترین رقبای ما خواهد بود؛ کشور چین تایپه نیز با تیم کامل خود وارد مسابقات خواهد شد. کشورهای فیلیپین و آمریکا و اکثر کشورهای آسیایی از رقبای اصلی ما هستند و البته تک چهره های اروپایی از این قاعده مستثنی نیستند. 

او در پایان صحبت های خود، بیان کرد: در این دوره با تعداد کمتری ورزشکار به رقابت ها اعزام می شویم و تمام تلاش ما بر این بود تا بهترین نفرات به  این مسابقات اعزام شوند. رقابت بسیار سختی در پیش خواهد بود و امیدوارم با تمام تلاشی که فدراسیون تکواندو برای اعزام مسابقات انجام داده است؛ ما نیز به ورزشکاران کمک کنیم تا بهترین نتیجه حاصل شود.

  • 12:10
  • 1401/01/20
  • 4185