عسکری: شاکله تیم ملی مکزیک را تغییر می‌دهم/ تکواندو ایران در جهان می‌درخشد

مربی ایرانی تیم ملی تکواندو مکزیک گفت: با فدراسیون تکواندو مکزیک به نتیجه رسیده ایم تا برای رسیدن به یک هدف مشترک قالب و شاکله تیم ملی این کشور را تغییر دهیم.

مهران عسکری در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو، درباره حضور در تیم ملی مکزیک، عنوان داشت: زمانی که در ترکیه به عنوان مربی فعال بودم از کشورهای مختلف از جمله مکزیک  پیشنهاد همکاری داشتم، ولی  بواسطه  شرایط زندگی شخصی ام ترجیح دادم در ترکیه بمانم. بعد از قطع همکاری با تکواندو ترکیه به دلایل شخصی و همچنین همه گیری ویروس کرونا مدت زیادی را به خودم اختصاص دادم تا اینکه چند وقت پیش به پیشنهاد کشور مکزیک پاسخ داده و پس از انجام مذاکرات لازم در نهایت مربی تیم ملی این کشور شدم.

وی با اشاره به دلیل حضور خود در مکزیک  بیان کرد: دلیل اصلی حضورم در مکزیک آشنایی بیشتر با تیم ، بازیکنان و شرایط تکواندو در این کشور است. قصد دارم از نزدیک با مسئولان ورزشی این کشور درباره اتفاقاتی که قرار است در یک همکاری متقابل رقم بزنیم، گفتگو کنیم تا به هدف مشترکی که در ذهن داریم دست پیدا کنیم.

مربی ایرانی  تیم ملی مکزیک درباره تعداد قهرمانان مکزیک در جهان، عنوان کرد: مکزیک همواره در المپیک و جهان تک ستاره داشته و در این سال ها صاحب مدال المپیک و جهانی نیز شده است. متاسفانه به دلیل  برنامه ریزی نامناسب مسیر این کشور از طلای المپیک به شرکت در المپیک نزول پیدا کرده است. مکزیک در المپیک اخیر نیز تنها با یک نماینده شرکت کرد و  نتیجه هم نگرفت.  فدراسیون مکزیک نیازمند تغییر اساسی در شاکله و قالب تیم است و این مورد را متقابلا پذیرفته ایم. فدراسیون مکزیک تقریبا تمام شرایط من را قبول‌ کرده است که مهم ترین فاکتور زمان و اختیار تام به من برای همکاری طولانی مدت است. همچنین اگر  وزارت ورزش نیز در بحث تامین بودجه مشکلی نداشته باشد، قراردادم حداقل تا المپیک پاریس تمدید خواهد شد.

وی در خصوص شناخت مکزیکی ها از تکواندو ایران، اظهار کرد: تکواندو ایران همیشه قابل احترام، صاحب سبک و سکو در تمام ادوار و سنین بوده است. جای خوشحالی دارد که با تمام بالا و پایین های چند سال اخیر همچنان نام تکواندو ایران چشمان مربیان و ورزشکاران کشورهای دیگر را به خود خیره می کند. ملی پوشان مکزیک نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شناخت خوبی روی ملی پوشان ما بخصوص  نمایندگان المپیکی مان دارند.

 

  • 11:44
  • 1401/02/10
  • 4225