المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان برزیل؛

کسب 2مدال طلا و نقره توسط پومسه کاران در المپیک برزیل

پومسه کاران ناشنوای کشورمان در اولین روز مسابقات تکواندو المپیک ناشنوایان در کاشیاس دوسول برزیل ، به مدال طلا و نقره دست پیدا کردند.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های ناشنوایان؛ در پنجمین روز از بازی های المپیک ناشنوایان که در شهر کاشیاس دوسول برزیل در حال برگزاری است، مرتضی رضا صفت در رشته تکواندو و در پومسه انفرادی در بین ۱۱ تیم شرکت کننده با کسب ۷/۲۲ امتیاز به عنوان نفر دوم به فینال راه پیدا کرد.

وی در مرحله فینال با ۷/۲۷ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت، پومسه کار کره ای با  ۷/۴۰ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و پومسه کار ترکیه با ۷/۰۳ امتیاز سوم شد.

همچنین مریم خدابنده از بین ۹ تیم شرکت کننده در پومسه زنان با ۶/۹۵ امتیاز بعد از ورزشکار کره به عنوان نفر دوم راهی فینال شد.

وی در مرحله فینال با ۶/۹۰ امتیاز با پومسه کار کره ای مساوی کرد، اما چون‌ نمره اجرای خدابنده بالا بود، داوران جایگاه اول را به او دادند و پومسه کار کره دوم و ترکیه با ۶/۴۰ امتیاز سوم شد.

ر ادامه بازی های المپیک ناشنوایان و در پایان پنجمین روز این رقابت ها، پومسه کاران کشورمان در بخش تیمی با ترکیب مریم خدابنده و مرتضی رضا صفت در فینال به مصاف حریفان خود رفتند و با کسب  ۷/۲۴ امتیاز اول شدند.

 در این مرحله ۸ تیم ترکیه، کره، قزاقستان، آرژانتین، آلمان، ازبکستان، ایران و مکزیک حضور داشتند.

  • 11:05
  • 1401/02/17
  • 1440