جلسه قهرمانان جانباز استان لرستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران

ورزشکاران ، مربیان و قهرمانان تکواندو جانباز لرستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان دیدار کردند .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از هیأت تکواندو استان لرستان ، جلسه ورزشکاران و مربیان و قهرمان جانباز امروز چهارشنبه مورخ 28 اردیبهشت 1401 با محوریت حفظ جایگاه جانبازان و معلولین با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان در اداره بنیاد شهید برگزار شد .

جافر وفایی رئیس هیأت تکواندو استان لرستان بعنوان سخنگوی جامعه ورزش جانبازان و معلولین در این جلسه ضمن تشکر از حضور همه ورزشکاران و جانبازان عزیز در جلسه به بیان مشکلات و موانع پیش روی این عزیزان مطالبی را بیان کرد .

وی در صحبتهای خود عنوان کرد جایگاه ورزش به قدری بالا است که در بین رهبران دینی و سیاسی ما اهمیت ویژه ای دارد و حتی سخنی از حضرت امام(ره) با مضمون (ورزش اسلحه است و اسلحه باید در دست انسان صالح باشد) و سخنی از رهبر انقلاب که میفرمایند (امر به ورزش امر به معروف است) اشاره شده است.

 

او ضمن خرسندی از انتصاب جدید هاشمی به عنوان مدیر کل بنیاد شهید و با اشاره به اینکه شرایط جهت تبادل نظر در ادوار گذشته به دلایلی امکان پذیر نبود بیان کرد که این امر باعث فاصله گرفتن و دلخوری 8 ساله عده ای از جانبازان و معلولین شده بود  .

وفایی در ادامه به مشکلات جامعه ورزش جانبازان و معلولین پرداخت و از آقای هاشمی درخواست داشت تا در بحث کلان ورزش استان لرستان دغدغه ها و مشکلات را پیگیری کنند .

ایشان با اشاره به اینکه ورزشکاران و قهرمانان زیادی که افتخارات فراوانی کسب کرده اند در ورزش جانبازان و معلولین استان وجود دارد که متکی به خود بوده ولی جایگاه این عزایزان نباید در مدیریت کلان ورزش استان از بین برود .

 

 جافر وفایی بیان کردند : ورزش قهرمانی یک قله است یک امیدواری است و وقتی کسانی که میگویند جانباز و معلول هستیم و با درخشش خودشون در مسابقات کشوری و آسیایی و جهانی حرف اول را میزنند اینجاست که اهمیت ورزش قهرمانی برای جانبازان و معلولین عزیز مشخص میشود .

 

وی گفت : برای رسیدن به قله قهرمانی ورزشکار ما باید تقویت شود و وقتی تقویت نشوند جانبازان و معلولین ما که الگوی جامعه هستند از بین میروند و انتظار میرود مدیران ورزش استان اهمیت بیشتری به مدال آوران جانباز و معلول ما بدهند .

وفایی بیان کردند : ورزش جانبازان و معلولین جایگاه خود را در بنیاد شهید از دست داده است و هیچ گونه برنامه ریزی در این خصوص صورت نمیپزیرد و متاسفانه به حاشیه رفته و امکاناتی که در مجتمع برای جانبازان و معلولین در نظر گرفته اند به بخش خصوصی واگذار شده است و خانواده این عزیزان از این پتانسل هیچگونه بهره ای نمیبرند و ورزشکار ما نمیتواند برای ریکاوری خود از سالن استخر استفاده کند و باید برای این امر و گرفتن یک کارت عضویت تلاشهای زیادی را انجام دهد ، لذا این امکانات که مختص جانبازان و معلولین عزیز میباشد باید در اختیار خود و خانواده هاشون قرار گیرد که انتظار میرود جانبازان در هفته دو روز بتواند از این مکانها استفاده کند .

 

وفایی در خصوص امکانات ورزشی استان به نقل از رهبر انقلاب گفتند : ورزشکاران ما نبردشون بسیار خوب و دیدنی است ولی امکاناتشون باید نادیدنی باشه ، ما شیعه هستیم ، رزمنده ایم و در خط مقدم مبارزه ایم و تنها استانی هستیم که تا کنون هیچ آسیبی به انقلاب نرسانده ایم ، ولی چرا باید از نظر امکانات ضعیف باشیم و از داشتن یک مرکز توانبخشی محروم باشیم در صورتی که استان های دیگر در حال باز سازی مجدد این مراکز هستند ولی ما هنوز نتونستیم افتتاح کنیم .

 

جافر وفایی گفت : باید در تربیت بدنی بخشی بعنوان آموزش حرکات اصلاحی ویژه تدارک دیده شود که کسی که از ناحیه دست دچار آسیب میباشد بتواند نرمش های ویژه خود را داشته باشد که خواهشمند است در دستور کار بنیاد شهید باشد .

 

ایشان در ادامه از مدیر کل منتصب تقاضای سرکشی به محل تمرین این عزیزان را داشتند لذا این کار از نظر معنوی باعث دلگرمی و خوشحالی جانبازان و معلولین میشود .

وی همچنین به مشکلات رفت و آمد ورزشکاران پرداختند و گفتند : افراد سالم برای رفتن به باشگاههای ورزشی مشکلی ندارند ولی جانبازان و معلولین ما که بخواهند با ویلچر جابجا شوند مشکل است و برای یک رزمنده که انتظار زیادی نیست میبایست وسایل عمومی در نظر گرفته شود تا برای تردد مشکل نداشته باشند .

وفایی از آقای هاشمی درخواست کردند تا شورای راهبردی ورزش استان با مدیریت استاندار استان لرستان راه اندازی شود و بنیاد شهید حتما یک نماینده از طرف جانبازان و معلولین در شورا داشته باشند .

  • 17:02
  • 1401/02/28
  • 2322