رئیس کمیته مسابقات:

رقابت‌های آزاد کشوری نمایشی از پتانسیل بالای تکواندو بود/ میزبان بیش از 4 هزار تکواندوکار بودیم

محمد نوذری گفت: به دلیل درخواست کادر فنی تیم‌های ملی و نزدیک بودن رقابت‌های قهرمانی جهان، مسابقات آزاد تکواندو قهرمانی کشور برگزار شد.

محمد نوذری رئیس کمیته مسابقات، در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در خصوص برگزاری رقابت های آزاد تکواندو قهرمانی کشور در رده های نونهالان و نوجوانان کشور در 2 بخش دختران و پسران، بیان کرد:  بعد از مدت زمان طولانی و به واسطه شیوع ویروس کرونا، توانستیم مسابقات باشکوهی را طی یک ماراتن پرفشار برگزار کنیم. تکواندوکاران اکثر استان‌ها در این مسابقات شرکت داشتند و قطعا با برگزاری این رقابت‌ها که نمایشی از پتانسیل بالای این رشته المپیکی بود، در آینده شاهد رشد و بالندگی تکواندو کشور خواهیم بود.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو با اشاره به علت برگزاری این دوره ازمسابقات در فصل امتحانات دانش آموزان، عنوان کرد: این همان سوالی است که از سوی مربیان، ورزشکاران و خانواده هایشان بارها از ما پرسیده شد، باید بگویم به دلیل درخواست تیم های ملی و نزدیک بودن رقابت های قهرمانی جهان و زمان اندک برای انتخاب تیم‌های ملی، برگزاری این رقابت‌ها در دستور کار قرار گرفت. حجم رقابت‌ها بالا بود و 4 هزار شرکت کننده رده های نونهالان و نوجوانان در 2 بخش دختران و پسران حضور داشتند؛ مطمئنا اگر مسابقات در زمان دیگری برگزار می شد، استقبال شرکت کنندگان چند برابر بیشتر بود.

وی درباره استفاده از قوانین جدید داوری در این مسابقات نیز گفت: طبیعتا قوانین وقتی تغییر می کند، مدتی طول می کشد تا داوران و حتی تکواندوکاران با این قوانین آشنا شوند، با این حال دیدیم قضاوت در بخش نوجوانان  به مراتب از بخش نونهالان بهتر بود چراکه داوران بیشتر با این قوانین هماهنگ شدند. 

  • 14:03
  • 1401/03/16
  • 3554